×
×
جدیدترین‌‌ها

توی طبیعت این کارا رو نکن!

  • کد نوشته: 95204
  • فروردین 6, 1403
  • یک فعال محیط‌زیست گفت: همه ما محیط‌بانان طبیعت ایران هستیم و باید در حفاظت از این عرصه تلاش کنیم.
    توی طبیعت این کارا رو نکن!

    نخست نیوز، رضا ناصری در ادامه اظهار کرد: اگرچه با سرسبز شدن طبیعت در روزهای بهاری، افراد بیشتری برای طبیعت‌گردی به مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌ها و دامن طبیعت سفر می‌کنند اما در هنگام حضور در طبیعت نکات زیادی را باید رعایت کنیم که اگر برای دفعات بعدشی هم خواستیم از آن مکان استفاده کنیم برای خودمان و دیگران قابل استفاده باشد.

    وی با تأکید بر پرهیز از ریختن زباله‌ها در اطراف جاده‌ها و طبیعت و جا گذاشتن زباله‌های غیر قابل تجزیه در دامن طبیعت، اظهار کرد: برای سفر پیش‌بینی سوخت مناسب و چوب خشک داشته باشیم و از شکستن شاخه‌های درختان منطقه جدا پرهیز کنیم.

    این فعال محیط‌زیست گفت: گردشگران به هیچ عنوان نباید وارد زیستگاه‌های حیات‌وحش شوند و یا به تخم یا جوجه پرندگان یا بره وحوش دست بزنند و یا آنها را جابجا کنند چون مادرشان در همان نزدیکی مواظب آنها است.

    وی افزود: باید در یک اجاق مناسب آتش کنیم و از روشن کردن آتش در کنار درختان و پوشش گیاهی انبوه جداً پرهیز کنیم، اگر اجاقی از قبل وجود داشت حتماً از همان اجاق استفاده کنیم، روشن کردن آتش در روی زمین عناصر آلی خاک را سوزانده و در آن محل هیچگاه گیاهی نخواهد رویید.

    ناصری اذعان کرد: یادمان باشد پس از اتمام کار حتماً خاکستر و زغال باقی مانده را با آب سرد و با ماسه و خاک اطراف اجاق مدفون کنیم، همچنین از تعویض روغن در طبیعت و شستن ماشین در آب‌های روان و رودخانه‌ها به شدت باید پرهیز کرد.

    وی گفت: هرگونه ایجاد آلودگی در آب مطمئناً از طریق آلودگی منابع آبی دوباره به خودمان منتقل خواهد شد، باید از چیدن گیاهان وحشی و آسیب به ریشه گیاهان جداً پرهیز کنیم؛ چراکه ما هم‌اکنون بسیاری از گونه‌های گیاهی مفید کشورمان را به دلیل این کار اشتباه از دست داده‌ایم

    این فعال محیط‌زیست خاطرنشان کرد: ما امانت‌دار نسل‌های آینده هستیم و باید از شکار، صید و آزار پرندگان و گونه‌های وحشی پرهیز کنیم، طبیعت بدون وجود این گونه‌های با ارزش تنوع زیستی خالی از حیات و زیبایی خواهد بود.

    وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را سریعاً به شماره ۱۵۴۰ یا پاسگاه‌های محیط‌بانی محل یا پاسگاه‌های انتظامی منطقه گزارش دهند.

    منبع فارس

    برچسب ها طبیعت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *