×
×
جدیدترین‌‌ها

از راهپیمایی تا انتخابات

  • کد نوشته: 92355
  • بهمن 26, 1402
  • طی روزهای گذشته باوجود تبلیغات فراوان رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ، مردم همانند سال‌های قبل در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند .
    از راهپیمایی تا انتخابات

    نخست نیوز، سعید کوشافر_هرچند که به قول یک مقام مسوول ، قوای سه‌گانه نباید این حضور را به‌پای رضایت مردم از عملکرد خودشان تلقی کند . مردم آمدند ، تا نشان دهند به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن پایبند هستند ، هرچند که بسیاری از آن‌ها نسبت به وضعیت کشور معترض هستند . باید گلایه‌های مردم نسبت به وضعیت معیشتی را شنید ، دغدغه‌های آن‌ها درباره فساد تبعیض را جدی گرفت و برای زدودن فقر از جامعه تلاش کرد . به‌هرحال بازهم مردم در آزمون حضور نمره قبولی گرفتند . بازهم توپ را در زمین مسوولان انداختند تا ببینند آن‌ها چطور به این‌همه ایستادگی و مقاومت پاسخ خواهند داد.

    مردم آزمون دیگری هم پیش رودارند ، آزمون انتخابات که با حرف‌وحدیث‌های زیادی مواجه است . واقعیت این است که برخی بر این باورند رد صلاحیت‌های گسترده جایی برای ایجاد یک فضای رقابتی و ایجاد شور انتخاباتی باقی نگذاشته است . هرچند شورای نگهبان اعلام کرده که فقط 27 درصد ثبت‌نام کنندگان را رد صلاحیت کرده که نسبت به دوره‌های قبل عدد بزرگی نیست . از دیگر سو اعلام می‌شود که مشکلات اقتصادی موجود ، مردم را نسبت به حضور پای صندوق‌ها دلسرد کرده است ، به‌ویژه که مجلس نتوانسته خواسته‌های اقتصادی مردم را برآورده کند .

    در همین حال انتشار برخی مطالب و موارد ، همانند توزیع پول نقد یا افشای حقوق دریافتی نمایندگان آن‌هم در این ایام به نظر می‌رسد نقش بیشتری در دلسرد کردن مردم داشته باشد.

    نگارنده معتقدم ، مردم اگرچه گلایه‌مند هستند معترض‌اند و حتی ممکن است کاندیدهای موجود برای مجلس را مطابق سلیقه یا واجد صلاحیت لازم و کافی ندانند ، اما این بار هم بر اساس تکلیف انقلابی خود در انتخابات حاضرشده و یک‌بار دیگر توطئه‌های طراحی‌شده علیه کشور را نقش بر آب خواهند کرد . مردم می‌دانند که عدم حضور پای صندوق رای ، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند چه‌بسا بر مشکلات کشور خواهد افزود . بالاخره نمایندگان مجلس انتخاب‌شده و راهی مجلس می‌شوند ، چه با رای بالا و چه با رای اندک ، اما مردم در صورتی می‌توانند مطالبه گر وضع موجود باشند که نمایندگان خود را با رای بالا راهی مجلس کرده باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *