×
×
جدیدترین‌‌ها

ارتقا سلامت کارکنان در محیط کار (بخش2)

  • کد نوشته: 91536
  • بهمن 13, 1402
  • وقتی کارمندان شما ورزش می‌کنند، سلامت روان آن‌ها بهتری می‌شود و خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا چاقی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. این موضوع درنهایت به معنی کاهش هزینه‌های غیبت در کار برای شما است.
    ارتقا سلامت کارکنان در محیط کار (بخش2)

    نخست نیوز، سید معین امامی میبدی_ورزش را به فرآیند روتین کارمندان اضافه کنید.

    کارمندانی که در محل کار خود به امکانات تناسب‌اندام دسترسی دارند به میزان بیشتری میل و رغبت به ورزش در خود احساس می‌کنند. تخصیص بخشی از ساختمان اداری خود را به‌عنوان مرکز تناسب‌اندام شرکت می‌تواند راهکاری جذاب برای ارتقا سلامتی در محیط کار باشد. حتی اگر امکان تخصیص فضایی برای ایجاد یک مرکز تناسب‌اندام اختصاصی برای شما وجود ندارد، می‌توانید با اعطای حق عضویت در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به عنوان بخشی از مزایای همکاری، کارمندان خود را به ورزش کردن تشویق کنید.

    1. توجه به‌سلامت روان کارمندان

    یکی از موارد مهم و تأثیرگذار بر بهره‌وری کارمندان موضوع سلامت روان آن‌ها است و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند موجب کاهش کارایی نیروی کار مفید در طولانی‌مدت باشد. میزان سلامت روان افراد با میزان رضایت آنان از شرایط محیط کار رابطه تنگاتنگی دارد چراکه افراد یک‌سوم از روز خود را در محیط‌های کاری می‌گذرانند. محیط‌های کاری استرس‌زا خروجی جز نیرو‌های فرسوده که علاقه‌ای به انجام وظایف محوله خود ندارند، در پی نخواهد داشت. برخی راه‌کارهای مناسب برای کاهش اضطراب و استرس در کارمندان به شرح زیر است:

    ایجاد جوی صمیمی و دور از تبعیض در میان همکاران

    تشویق کارمندان برای ملاقات و جلسات حضوری

    پرورش حس همدلی و همکاری و تعامل مفید میان کارمندان

    به‌کارگیری روش‌های سازشکارانه به‌جای روش‌های مبتنی بر زور و اجبار

    شناسایی عوامل ایجاد تنش و استرس‌زا در محیط و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها

    1. مزایا و منافع ارتقا سلامتی در محیط کار

    شرایط کاری و عدم توجه به خواسته‎های کارکنان در محیط کار اصلی‌ترین منبع ایجاد استرس شغلی برای بسیاری از افرادی است که کارفرما دارند و به‌نوعی برای شخص دیگری کار می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که ارتقا سلامت محیط کار می‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی بر روی سلامت جسمی و روحی کارکنان داشته باشد و هزینه‌های درمان را حتی در سطح کلان جامعه کاهش دهد. بنابراین ایجاد یک محیط کاری که کارکنان در آن ازنظر روحی و جسمی احساس امنیت کرده و سلامت خود را درخطر نبینند بسیار مهم است. حفظ سلامت محیط و رعایت ایمنی کار می‌تواند مزایای بسیاری هم برای سازمان و هم برای کارکنان شاغل در آن به دنبال داشته باشد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *