×
×
جدیدترین‌‌ها

طرح ۱۰ پلیس،
بستن راه ورود موتورسیکلت به خط ویژه تا خط‌کشی

  • کد نوشته: 90103
  • دی 25, 1402
  • رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور، گفت: بخشی از این طرح به رفع نواقص مهندسی بر می‌گردد که در این خصوص بریدگی‌های خط ویژه خیابان ولیعصر(عج) برای جلوگیری از تخلف موتورسواران پُر شد.
    بستن راه ورود موتورسیکلت به خط ویژه تا خط‌کشی

    به گزارش نخست نیوز، از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ مصطفی زینی وند روز دوشنبه در این خصوص افزود: طرح ۱۰ همان اقدام انضباط بخشی و ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت است که بخشی از آن به حوزه مهندسی ترافیک و به رفع نواقص و معایب راه‌ها باز می‌گردد.

    وی ادامه داد: مرحله اول طرح ۱۰ که هم اکنون درحال اجراست به صورت پایلوت در حدفاصل خیابان ولیعصر(عج)، خیابان جمهوری تا پل پارک وی به صورت میدانی بررسی شد و نواقصی مانند وجود بریدگی‌های متعدد در خط ویژه این محور که جزو نواقص طرح برای اجرا بود مورد شناسایی و بررسی قرار گرفت چرا که هدف ما از اجرای این طرح ساماندهی خط ویژه و جلوگیری از تردد موتورسواران در خطوط ویژه اتوبوسرانی است.

    سرهنگ زینی وند بیان کرد: انسداد این بریدگی‌ها تا حد امکان انجام و معابری که امکان ورود موتورسواران به خطوط ویژه بود، محدود شده است.

    رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه این خط ویژه در حاشیه سمت چپ راه قرار دارد یک سری مربوط به ورودی پارکینگ و شرکت ها بود که سعی شد از راهبند برای انسداد بهره گرفته شود تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنیم اما در موارد دیگر این محدوده ها به طور کامل مسدود شد تا بتوانیم از نفوذ موتورسیکلت ها به خطوط ویژه کم کرده و کنترل ها افزایش یابد.

    وی افزود: در ادامه اجرای مهندسی ترافیک در طرح ۱۰ بحث تجدید خط کشی ها در طول خیابان ولیعصر(عج)، نصب تابلوها و علایم و محدود سازی امکان ورود موتورسیکلت به داخل پیاده رو را در دستور کار داریم.

    سرهنگ زینی وند ادامه داد: یک سری از موتورسواران متخلف به داخل پیاده رو ورود داشتند و برای شهروندان مزاحمت و مشکل تردد و رفت و آمد ایجاد می کردند که به همین خاطر سعی شد داخل پیاده رو ها هم با نصب یک سری از موانع استاندارد محدود کرده تا امکان تردد موتورسواران داخل پیاده رو ها وجود نداشته باشد و عابرین پیاده بتوانند داخل پیاده روها تردد ایمن داشته باشند.

    به گفته وی، در طول این مسیر موانع ویلچر رو نصب شده تا کسانی که با ویلچر تردد می کنند به راحتی بتوانند در مسیر های پیاده روها حرکت کنند و از سوی دیگر بهسازی مسیر پیاده رو، سنگ فرش پیاده رو و حتی نوار مسیر ویژه نابینایان که شامل موزاییک سکه ای است انجام شده است.

    سرهنگ زینی وند یادآور شد: در اجرای این طرح پلیس سعی کرده در کنار آموزش و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و اعمال مقررات، بحث مهندسی راه را هم داشته باشیم تا زمینه ارتکاب تخلف را متخلفین گرفته و با این اقدامات تخلفات موتورسواران را کاهش دهیم تا بازخوردهای خوبی از اجرای این طرح دریافت کنیم.

    جمع آوری پل‌های سطح شهر نیاز به مطالعه و جایگزینی دارد

    وی درمورد جمع آوری پل‌های تهران هم گفت: پل های غیر همسطح در معابری وجود دارند که نقش انتقالی داشته باشند و برای جلوگیری از پس زدگی بار ترافیکی و گره های ترافیکی این پل ها احداث شده‌اند.

    سرهنگ زینی وند بیان کرد: با توجه به اینکه چند سال از ساخت یک سری از پل‌ها گذشته است، امروز بحث تامین و نگهداری آنها مطرح شده و هزینه‌هایی که باید برای آنها در نظر گرفته شود به صرفه و صلاح نیست.

    رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر بخواهیم برخی از پل ها را حذف کنیم و در قبالش جایگزینی نداشته باشیم، هیچ فایده‌ای ندارد چرا که احدث این پل‌ها در راستای یک مطالعه ترافیکی و رفع مشکلات ترافیک آن محدوده بوده است.

    وی افزود: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و راهکارهای جایگزین را برای این موضوع مطرح کرده‌ایم تا ببینیم کدام راهکار جایگزین بهترین نقش را می‌تواند در کاهش ترافیک و رفع گره‌های ترافیکی ایفا کند

    سرهنگ زینی ادامه داد: اگر قرار باشد که تراموا در سطح شهر و در خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند راه اندازی شود خب مسلما یک سری پل‌ها در مسیر قرار دارند که غیر همسطح هم هستند و به لحاظ بار محوری که روی این پل‌ها هست ظرفیت این را ندارد که تراموا از روی آن عبور کند.

    رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: این موضوع باعث می شود در مورد پل‌هایی که در این مسیر تراموا قرار دارند چاره‌ای جزء جمع آوری نباشد و این موضوع هم باید مد نظر قرار بگیرد که پشتوانه مطالعه ترافیکی داشته باشد و راهکار جایگزین هم در نظر گرفته شود.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *