×
×
جدیدترین‌‌ها

برترین های قرآنی خراسان رضوی معرفی شدند

  • کد نوشته: 89430
  • دی 17, 1402
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همزمان با ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مشهد مقدس در محفل«انس با قرآن کریم» که با حضور جمع کثیری ازمسوولان ستادی و اجرایی استان،قاریان بین المللی و مدعوین برگزار شد.
    برترین های قرآنی خراسان رضوی معرفی شدند

    نخست نیوز، مجید خروشی–  ضمن یاد وخاطره شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت مظلومانه شهدای تروریستی کرمان همراه با تکریم و تقدیر از پژوهشگران قرآنی گفت: برگزاری مراسم وآیین قرآنی ادامه دهنده راه این شهداست. حجت الاسلام و المسلمین محمداحمد زاده با اشاره به مجاهدت ها و مقاومت مردم غزه و همچنین رشادتهای رزمندگان اسلام در برابر ظلم رؤیم صهینویستی افزود: پاسخ این جنایت ها در قرآن کریم آمده است و قطعا پاسخ این مظلوم کشی ها بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان خراسان رضوی گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره از مسابقات در استان بیش از پنج هزار نفر بود که در کشور مقام اول ثبت نام را خراسان رضوی کسب کرده است.

     

    حجت الاسلام والمسلمین ایزدی افزود: مراحل شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه نیز انجام شد و در مجموعه رشته های مورد رقابت شرکت کنندگان که در این مسابقات انجام شد، سیزده رشته بود که در چهار بخش برگزار شده است.

    وی افزود: تحول درونی با تدبر در قرآن صورت می‌گیرد و انسان باید قرآن را بفهمد تا زمینه بهره مندی از این کتاب حاصل شود. حجت الاسلام ایزدی با اشاره به افتخارآفرینی نمایندگان استان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات گفت: در بخش آقایان، محمد خاکپور با کسب رتبه اول در رشته حفظ کل، به عنوان نماینده کشورمان در چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و امید حسینی نژاد و حمید حق طلب به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را در رشته قرائت تحقیق کسب کردند.

    وی افزود: در بخش بانوان بنت الهدی شایق رتبه اول در رشته دعاخوانی، معصومه حسینی آقاملکی رتبه سوم رشته قرائت ترتیل را کسب کردند. معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی، با بیان اینکه استان خراسان رضوی دارای سه نماینده در مرحله نهایی کشوری در بخش معارفی است گفت: مرحله شهرستانی بخش معارفی 30 مرداد در تمامی شهرستان های استان برگزار و راه یافتگان به مرحله استانی 27 مهرماه در آزمون مرحله استانی در مشهد شرکت کردند که مرحله نهایی کشوری این بخش از 19 تا 21 دیماه در شهر قم برگزار خواهد شد. وی گفت:در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی از صد و سی منتخب قرآنی خواهر و برادر که بخشی از آنها از مشهد مقدس و بخشی از آنها از سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی است تجلیل به عمل آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *