×
×
جدیدترین‌‌ها

قیمت دلار ۱۱ دی ۱۴۰۲،
سیگنال‌های سیاسی دلار را صعودی می‌کند؟

  • کد نوشته: 88855
  • دی 11, 1402
  • قیمت دلار روز گذشته با نوسان ۱۰۰ تومانی معامله شد و دلار مرکز مبادله نیز کاهش قیمت تک رقمی داشت. بازار ارز در شرایط کنونی با ارزپاشی سیاست‌گذار کنترل می‌شود اما معامله‌گران معتقدند افزایش ریسک‌های امنیتی نظیر درگیری در منطقه، شرایط را برای سیاست‌گذار سخت‌تر می‌کند.
    سیگنال‌های سیاسی دلار را صعودی می‌کند؟

    به گزارش نخست نیوز، قیمت دلار روز گذشته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان دومین روز هفته را به پایان رساند. در حالی قیمت دلار در بازار آزاد در مسیری خنثی نوسان دارد که قیمت این اسکناس در بازارهای همسایه کاهشی بود. دلار هرات با کاهش ۲۵۰ تومانی بار دیگر به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت و قیمت درهم امارات نیز کاهشی شد.

    بازیگران بازار ارز با وجود ادعای سیاست‌گذار مبنی بر سیاست تثبیت دلار و مدیریت عرضه و تقاضا معتقدند کاهش قدرت خرید مردم و وضعیت نابه‌سامان اقتصادی پس‌اندازی برای مردم نگذاشته که به بازار ارز ورود کنند. آنها همچنین برخی اظهار نظرهای رسانه‌های خارجی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه غزه و احتمال دخالت ایران در این موضوع را برای روزهای آینده بازار ارز، دارای اثر سوء تلقی می‌کنند.

    گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش داشت. دلار هرات بار دیگر به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت و با کاهش ۲۵۰ تومانی با قیمت  ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه با قیمت ۵۰ هزار و ۳۲۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۶۰ تومانی داشت.

    قیمت نرخ‌های مختلف

    روز گذشته ۱۰ دی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان عرضه شد و کاهش دو تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۲۸ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

    قیمت ارزهای موثر

    روز یکشنبه اسکناس یورو  با رقم ۵۵ هزار و ۷۴۷ تومان معامله شد و کاهش قیمت ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش ۴۹ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۴۳۱ تومان عرضه شد. قیمت یوروی حواله نیز افت ۴۵ تومانی داشت و با قیمت ۴۳ هزار و ۱۲۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

    روز گذشته درهم امارات با ۴۰ تومان کاهش روی قیمت ۱۳ هزار و ۸۱۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم بدون تغییر و با رقم ۱۰ هزار و ۶۲۷ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز کاهش یک تومانی داشت و با قیمت ۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان عرضه شد.

    منبع  تجارت‌نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *