×
×
جدیدترین‌‌ها

ایران باید مدرسه باشد!

  • کد نوشته: 88413
  • دی 7, 1402
  • ازجمله اهداف راهبردی انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی در همه زمینه‌ها بود. امام خمینی ایران را بزرگ و ایرانیان را دارای بزرگی ذاتی می‌دانست که دیکتاتورها آن را مثل دیگر حقوقشان گرفته بودند.
    ایران باید مدرسه باشد!

    نحست نیوز ،غلامرضا بنی اسدی _امام وظیفه انقلاب را اصلاح امور و تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم می‌دانست. اهتمام او به موضوع سواد چنان بود که کوشش در این زمینه را” بدون از دست دادنِ وقت” می‌طلبید.

    این هم روح جاری در واژه به واژه پیام اوست که در 7 دی 1358 برای تاسیس نهضت سوادآموزی بیان داشت؛” اکنون بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته‌کننده برای مبارزه با بی‌سوادی به‌طور ضربتی و بسیج عمومی قیام کنیم تا ان شاالله در آینده نزدیک هر کس نوشتن و خواندن ابتدایی را آموخته باشد.” راه را هم همو چنین نشان داد؛” برای این امر لازم است تمام بی‌سوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاددادن بپاخیزند و وزارت آموزش‌وپرورش با تمام امکانات به پا خیزد و از قرطاس بازی و تشریفات اداری بپرهیزد.

    ” امام با شناخت از ظرفیت‌های موجود آن روز به امکانات وزارتی اکتفا نکردند بلکه در جهادِ عامِ سوادآموزی همه ظرفیت‌های ملی- مذهبی را پای‌کار آوردند؛ ” ائمه جماعات شهرستان‌ها و روستاها مردم را دعوت نمایند و در مساجد و تکایا باسوادان نوشتن و خواندند را به خواهران و برادران خود یاد دهند و منتظر اقدامات دولت نباشند و در منازل شخصی اعضای بی‌سواد را تعلیم کنند .” امام بی‌سوادی را ام الفساد و عامل دیگر بدبختی‌ها می‌دانست لذا برای رفع این معظل چنین “حی علی خیر العمل” خواندند که؛” من از ملت عزیز امید دارم که باهمت والای خود بدون فوت وقت ایران را به‌صورت مدرسه‌ای درآورند و در هر شب و روز و در اوقات بی‌کاری یکی دو ساعت را صرف این عمل شریف نمایند.

    بپا خیزید که خداوند متعال با شماست.”خلاصه و عصاره دکترین انقلاب را نیز در دعای پایانی امام می‌خوانیم که؛ ” از خدای تعالی سعادت و سلامت و رفاه ملت شریف را خواستارم”. این هم یعنی خط امام خط خدمت و تلاش برای سعادت، سلامت و رفاه ملت است. هرکس چنین کند در خط امام است و هر اقدامی که سعادت، سلامت و رفاه مردم را به چالش کشد، خطی است خطرناک در برابر امام…

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *