×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی:
سند امنیت غذایی مهم ترین برنامه مرکز است

  • کد نوشته: 87499
  • آذر 28, 1402
  • مسعود نجفی رئیس مرکز در 244 جلسه شورای پژوهش و فناوری مرکزی با اشاره به رونمایی این سند ملی توسط ریاست جمهوری و رئیس قوه مقننه گفت: این سند با مشارکت حدود 28 ارگان و دستگاه اجرایی تهیه شده است و از سال 1399 تدوین آن آغاز شد و دبیرخانه اجرایی این سند هم در وزارت جهاد کشاورزی است  و تا سال 1411 باید محقق شود.
    سند امنیت غذایی مهم ترین برنامه مرکز است
    به گزارش نخست نیوز  :سیده بهجت موسوی _نجفی ادامه داد : از امروز تمام برنامه های پژوهشی مرکز باید در راستای این سند ملی باشد .
    رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اظهارکرد: نقش مرکز ایجاد همترازی بین الگوی کشت و اجرا،آموزش ، ترویج و فناوری بهره برداراست و همچنین با توجه به ابلاغ سند امنیت غذایی باید الگوی تولید و کشت با سند امنیت غذایی نیز تطابق داشته باشد .که در برنامه ها و طرح های پژوهشی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشیم . سند امنیت غذایی باید توسط تمامی بخش های تحقیقاتی بخصوص بخش تحقیقات اقتصادی اجتماعی و ترویجی کاملا بررسی و برای همه همکاران تشریح گردد و تمامی بخش ها باید نقشه راه کشور و استان را در راستای این سند، تهیه و برنامه ها و طرح ها در راستای این سند ملی برنامه ریزی و اجرا شود .در گام اول باید تقشه را تبیین و سپس مراحل را گام به گام جلو رویم .

    نجفی با اشاره به اهمیت کشت فراسرزمینی، به آمادگی مرکز جهت مسائل علمی و فنی این کشت در کشورهای همسایه اشاره کرد و خاطر نشان کرد:روسیه، قزاقستان،قرقیزستان و تاجیکستان برای شروع کشت فراسرزمینی اعلام آمادگی کرده اند و مرکز تحقیقات هم از امروز بروی این مهم برنامه ریزی خواهد کرد .

    وی در ادامه به بحث مصرف و سلامت اشاره کرد و گفت :با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد می توانیم در حوزه مصرف و سلامت و در چارچوب سند امنیت غذایی برنامه تعریف کنیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح هایی بر مبنای غذای سالم برنامه ریزی شود .

    رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی تاکید کرد:در سند امنیت غذایی 19 چالش عنوان و 19 راهبرد هم برای آن بیان شده است و 228 اقدام ملی هم برای آن درنظر گرفته شده است .
    نجفی با اشاره به لزوم ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی بر ایجاد شورای راهبردی  تحقیقاتی  با ریاست معاونت های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: این شورای راهبردی می تواند بطور ملموس مشکلات بخش اجرا را به تحقیقات منتقل و برای آن راهکار ارائه نماید .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *