×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر کل ثبت اسناد واملاک اعلام کرد :
۶۸۴ پرونده توسط هیأت نظارت ثبت اسناد مختومه شد

  • کد نوشته: 87376
  • آذر 25, 1402
  • از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۴ پرونده توسط هیات نظارت اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی مختومه شده است.
    ۶۸۴ پرونده توسط هیأت نظارت ثبت اسناد مختومه شد

    نخست نیوز :سید مرتضی مولوی پور مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن تشریح ویژگی‌های هیئت نظارت گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع رسیدگی به اعتراضات و اشتباهات ثبتی ، هیئت نظارت مستقر در ادارات کل ثبت اسناد و املاک می‌باشد.

    این هیئت طبق دستور ماده ۶ قانون ثبت تشکیل شده و وظایف هیئت‌های نظارت استان‌ها در ماده ۲۵ و ۲۵ مکرر و اصلاحی قانون ثبت احصا شده و مشتمل بر هشت بند می‌باشد.

    وی تصریح کرد: بستگی به موضوع و زمان وقوع اشتباه ثبتی ، مشمول یکی از بندهای فوق الذکر می‌شود و در هیئت نظارت ، بررسی و رای مبنی بر اصلاح و اقدام لازم صادر می‌شود.

    اعضای هیئت عبارتند از دو قاضی دادگاه تجدید نظر استان به انتخاب رئیس قوه قضاییه و مدیر کل ثبت استان ( رای صادره هیئت نظارت استان در موارد اختلاف اعضا طبق نظریه اکثریت اعضا قابلیت اقدام خواهد داشت ) لذا رای صادره هیئت مذکور در مواردی که قابل اعتراض باشد در شورای عالی ثبت که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واقع است قابل رسیدگی مجدد می‌باشد. اعضای شورای عالی ثبت کشور شامل دو قاضی دیوان عالی کشور و معاون سازمان ثبت در امور املاک و یا معاون سازمان ثبت در امور اسناد می‌باشد.

    وی گفت : شورای عالی ثبت شامل دو شعبه اسناد و املاک می‌باشد و رای این شورا قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عدالت اداری می‌باشد.وی با اشاره به وضعیت آرا صادره و پرونده‌های مختومه طی ۸ ماه اخیر توسط هیأت نظارت گفت : تعداد ۶۸ مورد پیش نویس قرار صادر شده ضمن اینکه آمار پرونده‌های تشکیل شده ۷۰۴ مورد می‌باشد و در این حال پرونده‌های مختومه شده نیز ۶۸۴ مورد بوده است.شایان ذکر است، پرونده‌های مختومه شده ، پرونده‌هایی است که به طور کامل رسیدگی شده و به نتیجه رسیده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *