×
×
جدیدترین‌‌ها

گفت‌وگو با پدرخوانده‌های کبدی ایران و خراسان رضوی
 کبدی خراسان رضوی شایسته بلندپروازی

  • کد نوشته: 87090
  • آذر 23, 1402
  • دیدار پدرخوانده‌های رشته ورزشی کبدی خراسان بزرگ در مشهد مقدس فرصتی شد که پای صحبت این بزرگان کبدی استان بنشینیم مقصود لو درسال١٣٧۴میزبانی اولین دوره آموزش مقررات و تکنیک‌های کبدی کلاسیک را به مدرسی محمد سَروَر پاکستانی عهده دارد شد .
     کبدی خراسان رضوی شایسته بلندپروازی

    نخست نیوز: مجید خروشی _وی مدت٢١سال سکانداری این رشته ورزشی را که ازبازیهای بومی و محلی ایران و بانام های مختلف در اقصی نقاط کشور متداول و مرسوم است را در انجمن وسپس فدراسیون کبدی عهده‌دار بود. مدت ۹سال رییس انجمن و از سال۱۳۸۴بعنوان رییس فدراسیون به فعالیت خود ادامه داد. حسین فیضی پیشکسوت ورزش وسر پرست اسبق تربیت‌بدنی چناران که با محمدرضامقصودلو دراین دوره آموزش کبدی همکلاس بود و او را در انجمن وسپس درفدراسیون به‌عنوان رییس هیات کبدی خراسان رضوی همراهی می‌کرد را نیز پدرخوانده رشته ورزشی بومی محلی خراسان می‌خوانند.

    دیدارصمیمی وخانوادگی بعداززیارت و پایبوسی امام رضا(ع)و درجوار بارگاه منور امامزادگان یاسروناصربن موسی الکاظم (ع)درشهرطرقبه وهمزمان با جشن۶٧سالگی تولد مقصودلو صورت پذیرفت.

    نایب رییس کنفدراسیون کبدی آسیا در طول خدمت خود توانست درترویج این رشته ورزشی وبازی بومی محلی بلادایران تسریع و بسیارموفق عمل کند و علاوه براحرازعناوین مختلف قهرمانی آسیا وجهان حفظ جایگاه‌های مختلف ایران در دنیای کبدی از شاهکارهای وی بوده است.

    این جانباز و مدیر ولایی و جهادی که برای معالجه و درمان بینایی به مشهدمقدس سفرکرده در گفتگوباخبرنگار ما ازدرمان اولیه مجروحیت خود در دفاع مقدس ودریکی از بیمارستان‌های مشهدسخن گفت و ادامه داد: با تلاش پزشکان معالج گرانقدر بهبودی نسبی حاصل شد و نهایتا از الطاف بیکران الهی وکرامات امام رضا (ع)برخوردار وشفاپیدا کردم مقصودلو درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره چگونگی وضعیت کبدی کشور گفت :اولا بازنشستگی مانع ازحضور فعالیت‌های میدانی و دخالت می‌گردد ،ثانیا :به خود اجازه اظهارنظر دخالت نمی‌دهم، ثالثاً:یکپارچه و سراسر سرباز ولایت هستم و با تمام وجود بایدآرمانی فکر کنیم و از هرگونه تلاش دریغ نورزیم تا به فرموده ولی‌فقیه،ایران قوی و ورزش قوی داشته باشیم پیشکسوت کبدی درادامه درباره ظرفیت و پتانسیل کبدی خراسان رضوی گفت: از آغاز فعالیت رشته کبدی باجوانان غیرتمند،قوی و پهلوانان خراسان آشنا شدم ظرفیت و پتانسیلهای سرشار،مستعدو مؤمن که امیدوارم از این ظرفیت و پتانسیل به نحو شایسته استفاده شود.

    تیم‌های کبدی این استان از رقبای جدی و کثیرا فینالیست رقابت‌های قهرمانی و انتخابی تیم‌های ملی رشته‌های کبدی استاندارد، کبدی ساحلی، سالنی وسرکل کبدی بوده است. دراین فرصت شایسته است ازتلاش های مجدانه و اثربخش برادر ایثارگر استادحسین فیضی،مسوولان،مربیان، داوران و ورزشکاران دلسوز و پرتلاش این خطه دلاورخیز قدردانی نمایم حسین فیضی پدرخوانده کبدی خراسان درادامه این گفت‌وگو درپاسخ به سوال درباره کبدی گفت:من نیزبه شرایط مشابه و فاصله زیاد چندساله به سرمی برم و اظهارنظر دراین شرایط جایزوپسندیده نمی‌دانم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *