×
×
جدیدترین‌‌ها

حجم آب سدهای کرمانشاه ۱۰ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 86691
  • آذر 19, 1402
  • به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، حجم آب سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است
    حجم آب سدهای کرمانشاه ۱۰ درصد افزایش یافت

    رسول فرهادی در گفت و گو با نخست نیوز:، با اشاره به بهبود وضعیت بارش‌های سال آبی جاری، گفت: نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۸ درصد افزایش بارش‌ را داشته ایم، اگرچه هنوز نسبت به دوره بلندمدت با کاهش بارندگی مواجهیم.

    وی افزایش بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را باعث افزایش ذخیره سدهای استان دانست و عنوان کرد: میزان حجم آب سدهای کرمانشاه نسبت به ایام مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ سد مخزنی با ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب در استان داریم، یادآور شد: هم اکنون حجم آب پشت سدهای استان حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب است.

    فرهادی درصد پُر شدگی کنونی سدهای استان را ۵۱.۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: ۴۸.۲ درصد ظرفیت سدهای استان معادل حدود ۶۴۹ میلیون مترمکعب، خالی است.

    وی بیشترین ذخیره سدهای استان را نیز مربوط به سدهای گاوشان و داریان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر هیچکدام از سدهای استان در وضعیت سرریز نیستند.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) تا کنون را نیز بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

    فرهادی با بیان اینکه در صورت بهبود بارش‌ها در فصل زمستان سدهای استان حجم خالی مناسبی برای ورود رواناب دارند، اظهار کرد: امیدواریم با تداوم بارش‌ها در فصل زمستان شاهد افزایش بیشتر ذخیره سدهای استان باشیم.

    وی یادآور شد: اگرچه وضعیت بارش‌ها نسبت به سال گذشته بهتر شده اما تبعات کم بارشی‌های چند سال اخیر هنوز در منابع آب سطحی و زیرزمینی استان مشهود است و از همین رو مدیریت منابع آبی که در اختیار داریم بسیار ضروری می‌باشد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *