×
×

6هزار و 500 دانش‌آموز دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

  • کد نوشته: 86506
  • آذر 16, 1402
  • معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: 6 هزار و 500 دانش‌‎آموز دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی و یک هزار و 343 نفر از این دانش‌آموزان دارای معلولیت شنوایی و گفتاری، یک هزار و 775 نفر دارای معلولیت جسمی-حرکتی، 868 نفر معلولیت بینایی، 55 نفر دارای معلولیت ذهنی و 2هزار و 459 نفر نیز چند معلولیتی می‌باشند
    6هزار و 500 دانش‌آموز دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

    نخست نیوز: سیده بهجت موسوی مقدم _به گزارش نخست حمیدرضا علیزاده رضایی، افزود: برخی از دانش‌آموزان بسته به نوع و شدت معلولیت نیازمند تحصیل در مدارس استثنایی هستند اما برخی دیگر از آنها به‌راحتی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و نباید آنها را از سایر دانش‌آموزان جدا کنیم. دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید در کلاس‌های آموزش‌وپرورش عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با استفاده از خدمات معلمان مرجع به‌عنوان تسهیلگر مشغول به تحصیل شوند. بااین‌حال مدارس عادی هنوز چندان جز مدارس پذیرا برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه به‌حساب نمی‌آیند.
    وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی مدارس یکی از موضوعات اساسی است که به‌عنوان یک اولویت در سند تحول‌پذیری استان موردتوجه قرارگرفته و تا آخر دولت یازدهم اقدامات اساسی در خصوص رفع موانع تردد و حضور دانش‌آموزان دارای معلولیت در مدارس کنار سایر دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت. این اقدامات شامل حذف اختلاف سطوح در ورودی‌ها، تخته آموزشی مناسب معلولان، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی جهت استفاده افراد دارای معلولیت، حذف سکوی جلوی تخته آموزشی و… می‌باشد.
    معاون امور توان‌بخشی بابیان اینکه بهزیستی به روش‌های مختلف به دنبال حمایت از دانش‌آموزان دارای معلولیت است، گفت: حدود سه میلیارد تومان به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته‌شده که تا آخر این ماه برای این عزیزان واریز می‌گردد.
    وی ضمن تاکید بر اینکه دانش‌آموزان به جهت دریافت لوازم کمک توانبخشی همواره در اولویت نسبت به سایر توانخواهان تحت پوشش قرار دارند و در حال حاضر این استان هیچ دانش‌آموز پشت نوبتی جهت دریافت لوازم کمک توانبخشی ندارد،گفت: در صورت ارسال گزارش از شهرستان‌ها مبنی بر نیاز توانخواهان دانش‌آموز به لوازم کمک توانبخشی بلافاصله این موضوع در کمیته توانبخشی مطرح و تایید می‌گردد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *