×
×
جدیدترین‌‌ها

برخی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی هنوز کتاب درسی ندارند

  • کد نوشته: 85211
  • آبان 24, 1402
  • تعدادی از معلمان از عدم دریافت کتاب درسی برخی دانش آموزان در این استان سخن می گویند که آموزش و پرورش این استان راه حل این مشکل را بیان کرد
    برخی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی هنوز کتاب درسی ندارند

    به گزارش خبرنگار اجتماعی نخست نیوز: ، برخی از معلم های شاغل در سیستان و بلوچستان طی تماس تلفنی با رکنا، این موضوع را اطلاع دادند که همچنان برخی از دانش آموزان این استان، همچنان کتب درسی خود را دریافت نکرده اند. این در حالی است که دانش آموزان ساکن استان سیستان و بلوچستان، به واسطه اینکه در منطقه محروم تحصیل می کنند، می بایست کتب درسی خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

    برخی از این معلمان، برای اینکه دانش آموزانشان از درس و تحصیل عقب نمانند، با تهیه نخسه های پرینتی از کتب درسی، از دور ماندن دانش آموزان از محتوای کتب درسی جلوگیری کردند؛ اما قرار است این مشکل چه زمانی حل شود؟

    داوود گلی، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با نخست نیوز :با اشاره به اینکه امسال، برخلاف سالهای گذشته، توزیع کتب درسی از 16 خردادماه آغاز شده است، گفت: داشتن کتاب درسی برای دانش آموزان، مستلزم این است که در سامانه های سیدا و ثبت سفارش کتب درسی، اطلاعات خود را وارد کنند. دانش آموزانی که چنین اقدامی را انجام نداده باشند، قطعا کتاب درسی به موقع به دستشان نمی رسد.

    وی تاکید کرد: دانش آموزانی که تاکنون کتب درسی خود را دریافت نکرده اند، کسانی هستند که به دلایل مختلف، تا زمان شروع سال تحصیلی، در استان حضور نداشته اند. برخی از دانش آموزان برای امرار معاش به صورت فصلی در استان های دیگر کار می کنند و به این ترتیب مراحل ثبت سیدا و کتب درسی را انجام نداده اند. برای همین تحویل کتب درسی برایشان با تاخیر مواجه شده است.

    داوود گلی در پایان گفت: سامانه ثبت سفارش کتاب همچنان فعال است و خانواده ها یا دانش آموزان می توانند در این سامانه برای دریافت کتب درسی، ثبت نام کنند.

    منبع: رکنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *