×
×
جدیدترین‌‌ها

به دعوت سازمان جهاد کشاورزی همایش طرح تحول کشاورزی خراسان رضوی

  • کد نوشته: 84807
  • آبان 20, 1402
  • طرح تحول کشاورزی خراسان رضوی با حضور بیش از ۲ هزار کشاورز استان، فرمانداران، مدیران استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی طی آیینی در مشهد آغاز شد

    به دعوت سازمان جهاد کشاورزی همایش طرح تحول کشاورزی خراسان رضوی

    نخست نیوز_علی ارباب :غلامرضا قنبری مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:قیمت تمام شده تولید در موضوع امنیت غذایی تاثیر بسیار دارد و در بیشتر محصولات کشورمان از نظر ظرفیت اسمی می توانیم نیاز جامعه را تامین کنیم و حتی تامین کننده بخشی از غذای جهان باشیم.

    قنبری با اشاره به این که هشت طرح تحولی کشاورزی در جلسات مدیران ارشد خراسان رضوی برنامه ریزی شده است افزود: باید از بخش خصوصی در این خصوص استفاده کرد تا مردم، محصولات را با قیمت کمتر خریداری کنند و امنیت غذایی با یارانه دولتی تامین نخواهد شد،

    وی اضافه کرد:ارتقای راندمان تولید در دستور کار قرار گرفته است مثلاً گندم که حدود سه و نیم تن در هر هکتار برداشت می شود در سال جدید قرار است در حدود ۳۰ درصد زمینهای کشاورزی استان هکتاری ۶ تن برداشت شود.

    مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ضایعات کشاورزی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می شود و حتی خریداری در بازار ندارد و کشاورز و مصرف کننده از آن متضرر می شوند از این رو باید بهره‌وری در زمین کشاورزی افزایش یابد.

    قنبری افزود: تولید چند محصول راهبردی در طرح تحول کشاورزی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد:کشاورزان پیشروی استان نقش اصلی را در بهبود ضریب تولید دارند و نقش و تاثیر این افراد در افزایش راندمان تولید بسیار موثر است.
    هدف از اجرای طرح تحول کشاورزی و دامپروری خراسان رضوی که امروز ۱۸ آبان‌ماه رونمایی شد تبیین و گفتمان‌سازی در بخش کشاورزی است و این برنامه نخستین برنامه عملیاتی و اجرایی ارتقای راندمان تولید در بخش کشاورزی و کاهش ضریب تبدیل دام در کشور و به طور کلی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی است.

    وی افزود: کشور ما نیز با توجه به تحریم و خشکسالی باید به امنیت غذایی توجه کند و این موضوع به تولید پایدار نیز گره خورده است تا امنیت غذایی جامعه با اطمینان فراهم شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *