×
×
جدیدترین‌‌ها

آیین تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی زایران ایام پایانی دهه پایانی صفربرگزار شد

  • کد نوشته: 84682
  • آبان 18, 1402
  • آیین تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی زایران ایام پایانی دهه پایانی صفربا حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان،نظری استاندار خراسان رضوی و جمع کثیری از فرماندهان نظامی،مسوولان شهری و اداری و خادمان خدمتگزار به زائران بارگاه حضرت امام رضا (ع)به همراه اصحاب رسانه برگزار شد.

    آیین تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی زایران ایام پایانی دهه پایانی صفربرگزار شد

    نخست نیوز : مجید خروشی– در این مراسم با اهدای لوح سپاس از فعالان و خادمان دستگاه های خدمتگزار قدردانی شد و نکته جالب توجه در این مراسم علیرغم دعوت رسمی روابط عمومی استانداری خراسان رضوی از صاحبان قلم در این همایش لوحی یابودی تقدیم نشد این درحالی بود که عکاس و رزمنده پیش کسوت رسانه استان (سید جلیل حسینی زهرایی) که بیش از 12 سال است در عرصه تبثت تصویر نگاری از زائران امام هشتم ،خادم این خطه بهشتی است و پیشکسوت دراین عرصه محسوب می شودموفق به حضور بر بالای سن نشد. ای کاش به عنوان نماینده اصحاب رسانه که در جلسه حضور داشتند حتی الامکان از این عزیز بسیجی دعوتی صورت می گرفت تا لوح یادبود همایش را از دستان مبارک نماینده ولی فقیه دریافت کند. در این همایش نماینده ولی فقیه بار دیگر به موضوع گردشگر ، مجاور و زائربارگاه منور حضرت رضا (ع) اشاره و تاکید کرد که ما در مشهد شهروند و گردشگر نداریم بلکه این 2موضوع باید به عنوان مجاور و زائر تفسیر شود. آیت الله علم الهدی افزود: هرکس بخواهد در این شهر سرمایه‌گذاری کند باید جهت‌گیری سرمایه خود را در خدمت به زائران بداند و مثلاً اگر قرار است هتلی در اینجا ساخته شود، این هتل در حقیقت مهمان‌پذیری برای مهمانان امام رضا(ع) است.

    امام جمعه مشهد با اشاره به این که امام هشتم اول مالک مشهد است، تصریح کرد: هویت این شهر، بسته به وجود مقدس امام رضا(ع) است. اولین زمینی که در این شهر در مالکیت یک فرد درآمد، باغ حمید ابن قحطبه بود که توسط امام هشتم(ع) خریداری و بعدها به‌عنوان مدفن حضرت به نام حرم مطهر رضوی خوانده شد. از آن روز، هرچه هست، در فضای پیرامونی این باغ شکل گرفته و اینجاست که می‌گوییم همه مشهدی‌ها، مجاور امام رئوف(ع) هستند. معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در این همایش ضمن عرض خداقوت به خادمان علی بن موسی الرضا (ع) در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: جریان خدمت گزاری اگرچه ممکن است در سر فصل‌های کوتاهی مشخص شده باشد، ولی فهرست عناوین خدمت بسیار بیشتر از آن است که دیده شود. حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار داشت: هجرت تمدن ساز امام رضا (ع) آغاز یک فرصت و برکت برای خراسان است که امروز به یک فرصت بی بدیل تبدیل شده است تا از بابت دلبستگی که همه به محضر حضرت رضا (ع) دارند بتوانند در این ایام جزو خادمان حضرت باشند.

    جا دارد که شاکر این بخش از زندگی خود باشیم که فصلی برای خدمت به زائران به وجود آمده است. گنابادی نژاد افزود: دو ویژگی در ایام پایانی دهه صفر امسال نسبت به سال‌های گذشته دیده شد که ویژگی نخست آن اهتمام ممتاز از سوی دولت برای میزبانی از زائران است که به طور ویژه کارگروه زیارت تشکیل شد وویژگی دومی که بسیار مهمتر است مشارکت مردم در میزبانی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) است که همه ما باید به چنین مردمانی افتخار کنیم وی تصریح کرد: ما از امروز ستاد خدمتگزاری به زائران نوروزی را ایجاد کردیم و پیش نویس برنامه آن مشخص شده و امیدواریم شرایط بهتری در نوروز داشته باشیم به ویژه اینکه تمام نوروز امسال در ماه مبارک رمضان است و بتوانیم خدمتگزاری خوبی برای زائران داخلی و خارجی داشته باشیم.

    فرخ تبار شهردار تربت حیدریه در این همایش به بیان پیشنهادات و راهکارهای بهتر برگزار شدن مراسم دهه پایانی صفر پرداخت و گفت: این حرکت عظیم معنوی یک حرکت مستمر و دائمی است و هرچه برای زیر ساخت ها هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری است.این حرکت محصول کار تیمی است که باید ظرفیت و پتانسیل کمک های مردمی و خیرین ساماندهی شود و عناصر محیطی باید جانمایی درست و منطقی صورت بگیرد.

    فرخ تبار به پیشنهاداتی اشاره و اظهار داشت : تشکیل دبیرخانه دایمی به عنوان نقشه راه زائران ،نظارت دائم بر اماکن پذیرایی از زائران و تخصیص اعتبارات ویژه و همیاری همه دستگاه ای مرتبط در جهت تعریض جاده ها و محل عبوری زائران پیاده جانمایی دائمی و ثابت در نظر گرفته شود. در این همایش همچنین سید باقر حسینی مسوول ایستگاه استقبال اززائران در محور نیشابور دقایقی به سخن پرداخت و ضمن انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه های متولی خواستار سازمان تشکیلاتی برای خدمت بهتر به زائران بارگاه منور حضرت رضا (ع) شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *