×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد

  • کد نوشته: 84597
  • آبان 18, 1402
  • درمان سالیانه چهار هزار بیمار توسط انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد ۳۵ درصد بیماران سرطانی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با اعلام اینکه کمک‌های دولت برای درمان بیماران سرطانی کافی نیست، گفت: ۳۵ درصد بیماران سرطانی توان مالی پرداخت هزینه‌ها را نداشته و از درمان باز می‌مانند

    رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد
    نخست نیوز :سرور هادیان _حمید مستشاری روز گذشته طی نشست خبری که در سالن آموزش بیمارستان تخصصی انکولوژی ناظران مشهد برگزارشد در جمع اصحاب رسانه ، بیان داشت : متاسفانه شیوع سرطان در جامعه بسیارافزایش یافته است و علاوه بر افراد بالای ۷۰  سال، کودکان و جوانان را نیز به این بیماری مبتلا شده اند. وی گفت : نکته قابل تاسف  اینست که درمان سرطان مانند سایربیماری‌ها نمی باشد زیرا از لحاظ روانی بیمار را به هم ‌می‌ریزد و همچنین هزینه های زیادی را به او و خانواده اش تحمیل کند.
    مستشاری با اشاره به خدمات خوب و منحصر به فردی که در بیمارستان ناظران مشهد به بیماران ارائه می‌شود، اظهار داشت :از ابتدا تأکید در ساخت این بیمارستان براین بود که از جنس خارجی استفاده نکنیم اما تمام دستگاه‌هایی که در این بیمارستان خریداری شده است وارداتی و از نمونه های بسیار خوب آمریکایی و آلمانی است که با ارز خریداری شده و هزینه  تمام شده آن نیز بسیار گران است  و این در حالیست که نمونه‌های داخلی آن در کشور تولید نشده است .
    رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: در گذشته کمک هایی  از طرف دولت به ما می شد اما از زمانی که ارز دولتی قطع شده است هزینه‌ها بسیار افزایش یافت و متاسفانه به تعهدات و قول‌هایی هم که  از طرف دولت به ما داده شده نیز عمل نمی‌شود.
    وی تصریح کرد :درگذشته هیچ هزینه ای از بیمار دریافت نمی‌کردیم و فقط تعرفه بیمه را می‌گرفتیم و ازهنگامی که ارز چهار الی پنج برابر شد ،دیگر نمی توانیم از بیمار هزینه ای دریافت نکنیم .در حال حاضر  ۳۰ درصد هزینه از بیمار دریافت می شود اما متاسفانه  ۳۵ درصد بیماران با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها توان پرداخت هزینه درمان شان را ندارند و از درمان باز می‌مانند.
    وی ادامه داد: هزینه‌های درمانی در مراکز درمانی رضا و ناظران تا قبل از سال ۱۴۰۰ بر اساس تعرفه دولتی بوده که متاسفانه به علت حذف ارز ترجیحی، به ناچار تعرفه از دولتی به خیریه تغییر داده شد و البته از تعرفه خیریه نیز ۳۰ درصد توسط انجمن پرداخت می‌شود.
    مستشاری با بیان آن که ماهانه مبلغی حدود ۸ الی ۹ میلیارد تومان فقط بابت هزینه پرسنل پرداخت می شود ، توضیح داد: ما در سال حدود چهارهزار نفر را درمان می‌کنیم که با احتساب ۳۵ درصدی که بیان شد، حدودیک هزار و ۲۰۰ نفر در سال از درمان محروم می‌مانند و مطالبه قانونی ما از دولت اینست که به داد بیماران برسد.
    وی یادآور شد: به عنوان مثال هزینه درمان سرطان پستان ۲۰میلیون تومان بود که این رقم را بیمه پرداخت می‌کرد و از هیچ بیماری چه غنی و چه فقیر پولی دریافت نمی شد اما متاسفانه درحال حاضر این هزینه به ۵۵ میلیون تومان رسیده است که ۲۰ میلیون تومان آن را بیمه پرداخت می کند و مابقی آن را بیمار باید بپردازد که متاسفانه ۳۵ درصد افراد  نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند.
    مستشاری توضیح داد: متاسفانه سازمان‌ها ، بیمارستان‌ها ، مراکز دولتی هم به دلیل کمبود تجهیزات نمی‌توانند،جوابگو باشند و برای یک بیمار سرطانی که نیاز فوری به درمان دارد حداقل برای پنج ماه بعد نوبت می‌دهندکه در مرکزناظران این مدت به ۴۰ روز کاهش داده شده است که امیدواریم بزودی بازهم این ایام کاهش یابد.
    رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد خاطرنشان ساخت: شعار ما همواره این بوده و می باشد که هیچ بیماری به واسطه عدم تمکن مالی نباید از درمان محروم بماند و در این زمینه صد درصد تلاش خود را کرده‌ایم اما با توجه به بالا بودن هزینه‌ها همچنان به کمک خیران بیشتری نیاز داریم، چراکه محروم ماندن از درمان یعنی مرگ تدریجی که همه جنبه‌های زندگی فرد و خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
    وی با اشاره به درمان سرطان های سنگین در بیمارستان ناظران مشهد گفت: در بیمارستان ناظران سعی شده نقص های کشوری را پوشش دهیم و با استفاده بهترین افراد فوق تخصص انواع سرطان را درمان کنیم. رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد اظهار کرد: هم اکنون در مرکز رضا پنج دستگاه شتاب دهنده آلمانی و آمریکایی وجود دارد که بیماران از سراسر کشور در این مرکز پذیرش می شوند. رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افزود: قرار گرفتن این دو مجموعه در چرخه درمان سرطان و پذیرش بیماران در انتظار، کمک بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

    مستشاری با بیان اینکه تشخیص زودهنگام در ۵۰ درصد سرطان‌ها موجب درمان کامل بیماری می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار بیشترین سرطان‌ها در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان پروستات است، در حالیکه این دو سرطان با تشخیص زود هنگام و غربالگری قابل درمان هستند. گفتنی است ،بیمارستان ناظران وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با اولویت تکمیل درمان بیماران مبتلا به سرطان در کنار مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی و تجهیز شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *