×
×
جدیدترین‌‌ها

واکسیناسیون 68 هزار راس دام و طیور توسط بسیج کشاورزی در سرخس

  • کد نوشته: 84312
  • آبان 15, 1402
  • مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام سرخس گفت: به همت کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام سرخس در مدت یک‌سال گذشته ۶۰ هزار راس دام سبک و طیور علیه بیماری‌های دامی و پرندگان رایگان واکسینه شدند

    واکسیناسیون 68 هزار راس دام و طیور توسط بسیج کشاورزی در سرخس
     نخست نیوز: محمد علی تمدن_ علی‌اصغر صفاییان در گفتگو با نخست نیوز، با اشاره به اقدامات انجام شده و نقش‌آفرینی کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام شهرستان سرخس در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ در بخش کشاورزی و دامداری اظهار کرد: این کانون به استعداد ۹ نفر کارشناس کشاورزی، چهار نفر متخصص امور دام و یک دامپزشک در راستای طرح همگام با کشاورز ارائه خدمت می‌کند.
    وی به تشریح اقدامات این کانون پرداخت و افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ رصد و پایش و بازدید از مزارع گندم به‌منظور مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز در سطح چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است.
    صفاییان بیان کرد: در این راستا برای رصد و پایش، ۵۴۹ نفر روز آموزش به کشاورزان عزیز در طول سال زراعی و ۴۷۰ نفر روز به‌صورت میدانی ارائه شده است. مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام سرخس به فعالیت این کانون در دو گروه بخش دام در حوزه مرکزی سرخس و بزنگان اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۲۰۰ واحد دامداری به‌منظور انجام واکسیناسیون دام مورد بازدید قرار گرفت که ۶۰ هزار راس دام سبک علیه تب برفکی و آبله و همچنین هشت هزار قطعه طیور علیه آنفلوآنزای مرغی به‌صورت رایگان واکسینه شدند.
    وی خاطرنشان کرد: به همت کانون بسیج جامعه کشاورزی، قرارگاه امنیت غذایی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه سرخس، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی و رئیس اداره منابع آب در شهرستان سرخس تشکیل شده است.
    صفاییان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کاروان ترویجی الگوی کشت با همکاری جهاد کشاورزی برای اجرای فعالیت‌های ترویجی عنوان کرد: در این راستا در سطح ۳۰ هکتار ار اراضی کشاورزی شهرستان کشت الگویی چغندر علوفه‌ای به‌منظور ترویج این محصول در شهرستان اجرایی می‌شود. مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام سرخس در پایان اقدام و پیگیری درباره آبخیزداری و آبخوان‌داری با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و فرمانداری و برنامه‌ریزی و پیگیری برای ایجاد نیروگاه خورشیدی به‌منظور استفاده از انرژی خورشیدی برای بخش کشاورزی و کمک به شبکه برق و جلوگیری از خاموشی چاه‌های کشاورزی را از دیگر اقدامات این کانون عنوان کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *