×
×
جدیدترین‌‌ها

فواد حسین: حملات رژیم صهیونیستی، منطقه را با خطر جنگ روبه‌رو کرده است

  • کد نوشته: 84113
  • آبان 14, 1402
  • وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه منافع عراق و دور ماندن این کشور از جنگ از اصول کار کابینه است، اظهار کرد: خطراتی وجود دارد که منطقه را در آستانه جنگ قرار می‌دهند

    فواد حسین: حملات رژیم صهیونیستی، منطقه را با خطر جنگ روبه‌رو کرده است

    به گزارش نخست نیوز:، به نقل از خبرگزاری المعلومه عراق، فواد حسین، وزیر خارجه عراق امروز شنبه در هفتمین همایش سفرا در ساختمان وزارت خارجه تاکید کرد: منافع عراق و دور ماندن این کشور از جنگ از اصول کار کابینه است.

    فواد حسین در ادامه اظهار کرد: خطراتی وجود دارد که منطقه را در آستانه جنگ قرار می‌دهد.

    همچنین وزیر خارجه عراق گفت: کابینه و وزارت خارجه مسؤول سیاست‌ خارجه عراق هستند، کابینه تقویت روابط با کشورهای همسایه را اولویت خود قرار داده است.

    او تاکید کرد: بدون گشایش روابط با کشورهای عربی و منطقه نمی‌توان دموکراسی درستی ایجاد کرد، سیاست خارجه ما تحول سریع هند و چین را در نظر می‌گیرد.

    فواد حسین با اشاره به بازگشت ۴۰۰۰ شهروند عراقی از بلاروس و نجاتشان از مرگ گفت: بسیاری از دفاتر کنسولگری‌های خارجی در استان‌ها افتتاح شده و خدمات کنسولگری در داخل و خارج گسترش یافتند.

    این وزیر عراقی در ادامه بر لزوم همکاری با کشورهای موثر در توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، لغو محاصره این منطقه، موضعگیری ثابت عراق در مورد مساله فلسطین و حق تعیین سرنوشت برای ملت فلسطین تاکید کرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *