×
×
جدیدترین‌‌ها

یورش نظامیان صهیونیست به جنین

  • کد نوشته: 83479
  • آبان 9, 1402
  • در ادامه تجاوزگریهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین یورش بردند و با فلسطینیها درگیر شدند

    یورش نظامیان صهیونیست به جنین

    به گزارش نخست نیوز :، اشغالگران منزلی در منطقه الصفطاوی در شمال غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۶ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن شد. همچنین اطراف بیمارستان الشفاء مورد هدف گیری مجدد قرار گرفت.

    در عین حال خبرنگار الجزیره می‌گوید، ارتباطات دوباره در غزه قطع شده و آژیرهای خطر در کیسوفیم به صدا درآمده است.

    به گفته خبرنگار الجزیره، رژیم صهیونیستی مناطق مختلف شهر غزه را هدف حملات شدید قرار داد و ارتش اشغالگر  اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل الهوای این شهر را بمباران کرد.

    اخبار لحظه به لحظه بیست و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی را در زیر بخوانید:

    یورش نظامیان صهیونیست به جنین؛ دست کم یک فلسطینی به شهادت رسید

    نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به فلسطینیان ساکن کرانه باختری به اردوگاه جنین یورش بردند.

    براساس گزارشهای منتشر شده، صهیونیستها با 30 خودروی زرهی به این منطقه حمله کرده و تعدادی از ساختمانهای جنین را محاصره کرده‌اند.

    الجزیره می‌گوید که در جریان تبادل آتش میان نیروهای فلسطینی ساکن اردوگاه جنین و رژیم صهیونیستی دست کم یک فلسطینی شهید و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند. آمار تلفات ممکن است بالاتر باشد.

    براساس این گزارش، همزمان با حضور نیروهای صهیونیست و درگیری با فلسطینیان صدای پی در پی چندین انفجار نیز شنیده شده است.

    دقایقی بعد الجزیره گزارش داد که در اقدامی کم سابقه یک هواپیمای جنگی ارتش رژیم صهیونیستی سایتی در اردوگاه فلسطینیان در جنین را بمباران کرده است.

    خسارات شدید به تنها بیمارستان بیماران سرطانی در نتیجه حملات مکرر اشغالگران

    وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه بیانیه مطبوعاتی دکتر صبحی سکیک مدیرکل این بیمارستان را منتشر و اعلام کرد که تنها بیمارستان الصداقه الترکی (دوستی ترکیه) برای بیماران سرطانی در نوار غزه پس از هدف قرار گرفتن توسط ارتش رژیم صهیونیستی فروریخته و تخریب شده است.

    بر اساس این بیانیه، حالتی از وحشت بیماران سرطانی و کادر پزشکی را در نتیجه تخریب تنها بیمارستان الصداقه الترکی که مختص بیماران سرطانی در نوار غزه است، فرا گرفته زیرا در نتیجه حملات مکرر اشغالگران به اطراف این بیمارستان خسارات شدیدی به آن وارد شده است.

    دکتر سکیک افزود: اشغالگران نه تنها باعث افزایش رنج و درد بیماران سرطانی و محرومیت آنها از دارو و سفر به خارج از کشور شده‌اند، بلکه اکنون با هدف قرار دادن اطراف بیمارستان جان آنها را هم به خطر انداخته‌اند.

    در این بیانیه آمده است: «بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین با کمک مالی سخاوتمندانه دولت ترکیه ساخته شد تا به یک الگوی پزشکی بشردوستانه تبدیل شود که رنج بیماران خسته از محاصره اشغالگران را کاهش دهد.»

    سکیک در پایان بیانیه خود گفت: «ما از ریاست جمهوری و دولت ترکیه می‌خواهیم که سرکشی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و از این بنای بشردوستانه و پزشکی که تحول مهمی در مراقبت از بیماران سرطانی در نوار غزه است محافظت کنند.»

    کشته شدن یک سرباز صهیونیست و زخمی شدن دو تن دیگر در پی واژگونی یک دستگاه تانک

    به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه، یک سرباز ذخیره بر اثر واژگونی یک تانک در شمال کشته شد و دو نفر به شدت مجروح شدند.

    سخنگوی ارتش در بیانیه خود گفت: سرلشکر ذخیره یانون فلیشمن (۳۱ ساله) اهل بیت المقدس، نیروی زرهی گردان ۷۱ شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه تانک در شمال کشته شد و اجازه انتشار این خبر صادر گردید. در این حادثه یک افسر ذخیره ارتش و نیز یک سرباز از یگان باراک به شدت مجروح شدند.

    شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در حیفا 

    رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک انفجار مهیب بامداد روز دوشنبه شهر حیفا در مرکز اراضی اشغالی را لرزاند.

    رسانه‌ها علت این انفجار را سرنگونی پهپادی که از لبنان از طریق دریا شلیک شده بود و قصد داشت بندر حیفا را هدف قرار دهد، عنوان کردند.

    اما مقامات صهیونیست هیچ توضیحی در مورد این حادثه ندادند و آژیرها فعال نشدند. این در حالی است که روز یکشنبه، موشک‌هایی که از لبنان به جلیل، نهاریا و کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی اصابت کرد.

    منبع همشهری آنلاین

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *