×
×
جدیدترین‌‌ها

فوتبال ؛عامل سقوط ورزش ایران

  • کد نوشته: 82059
  • مهر 27, 1402
  • نوشاد عالمیان که مطرح‌ترین چهره تنیس روی میز ایران محسوب می‌شود و در تمام رده‌های تیم ملی در این رشته حضور داشته است، در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال برنز را در بخش انفرادی کسب کرده بود و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم در بخش تیمی و دو نفره موفق شد مدال برنز را به دست بیاورد

    فوتبال ؛عامل سقوط ورزش ایران

    نخست نیوز : پدرام پاکباز خسرو شاهی _نوشاد که در حال حاضر در لیگ فرانسه حضور دارد، در خصوص بازی‌های آسیایی و شرایط پینگ پنگ در ایران صحبت کرد و توضیحاتی را در خصوص مشکلی که چند سال قبل برای دست او رخ داد و باعث تغییر سبک او شد، ارایه داد.

    در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب دو مدال برنز شدید. درباره سطح مسابقات صحبت کن.

    با توجه به اینکه در رشته ما، تمام کشورهای قدرتمند دنیا، آسیایی هستند، سطح بازی‌ها خیلی بالا بود اما ما هم تمرینات خوبی داشتیم. در چندین سال اخیر همیشه ذهنیت ما این بوده که در مسابقات جهانی، آسیایی و حتی المپیک مقام بیاوریم و در اردوها هم مدام درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. در مسابقات آسیایی جاکارتا من توانستم در انفرادی مقام کسب کنم و از آن به بعد به کسب مقام در تیمی و دوبل فکر می‌کردیم و خدا را شکر توانستیم در هانگژو دو مدال کسب کنیم.

    شرایط خیلی سخت بود اما توانستیم این کار را بکنیم. کمتر کسی فکر می‌کرد که ما بتوانیم ژاپن را ببریم اما خودمان تیم‌مان را می‌شناختیم و فقط به پیروزی برابر ژاپن و کسب مدال فکر می‌کردیم.

    با توجه به سطح کشورهای آسیایی در تنیس روی میز، مدال طلا یا نقره برای ورزشکاران ایران در این رشته در دسترس است و آیا قبل از مسابقات به آن فکر می‌کردید؟

    صد درصد در دسترس است. در حال حاضر ما در تمام رده‌ها مدال برنز را به دست آوردیم و آنجا هم که با بچه‌ها صحبت می‌کردیم، هم‌نظر بودیم که مدال برنز به‌دست‌آمده والان باید به مدال‌های بهتر فکر کنیم. در این دوره هم بعد از بازی با ژاپن که برابر کره قرار گرفتیم، من و نیما در دو بازی اول که باید می‌بردیم، باختیم اما اگر یکی از این دو بازی به نفع ما می‌شد، شرایط کاملا تغییر می‌کرد. البته نکته مهم این بود که با توجه به اینکه همیشه به مدال برنز فکر می‌کردیم و همه هم مدال برنز را تبریک می‌گفتند، یک‌جورهایی راضی شده بودیم اما در مسابقات آینده این شانس را داریم که مدال‌های بهتر را هم کسب کنیم. البته این اتفاق مستلزم این است که زیرساخت و امکانات کافی و دید بزرگ‌تری داشته باشیم تا بتوانیم مقام‌های بهتری کسب کنیم.

    به‌جز چین کدام کشورها در‌ تنیس روی میز صاحب سبک هستند؟

    ژاپن، کره، هنگ کنگ و چین تایپه صاحب سبک هستند و در اروپا هم آلمان، فرانسه و سوئد عالی هستند که ما باید بیشتر تلاش کنیم تا به آن‌ها برسیم.

    ازنظر خودت بهترین بازیکن در این رشته چه کسی است؟

    ازنظر من وانگ چوکین که رنکینگ یک دنیا است و من و نیما در دوبل به آن‌ها باختیم.

    اصولا ورزشکاران در ایران نسبت به توجهی که به فوتبال می‌شوند، گلایه‌مند هستند. تو از این موضوع ناراحت نیستی؟

    من هم مدام می‌گویم رشته ما دیده نمی‌شود. من نمی‌گویم به فوتبال چیزی ندهند؛ به‌هرحال فوتبال هم رشته‌ پرطرفدار در تمام دنیا است و شرایط متفاوتی دارد. طبیعتا باید به فوتبال هم رسیدگی کرد اما این اتفاق باید در سایر رشته‌ها هم رخ بدهد. نتیجه عدم رسیدگی به سایر رشته‌ها این می‌شود که ما در این دوره بازی‌های آسیایی بدترین نتیجه ۲۰ سال اخیر را گرفتیم. ما استعدادهای زیادی در ایران داریم اما متاسفانه هزینه نمی‌شود و امکانات نمی‌دهند‌. اگر به رشته ما امکانات بدهند، خیلی می‌تواند مدال‌آور باشد و از طرفی با جذابیتی که این رشته دارد، افراد زیادی به سمت آن می‌آیند.

    در کودکی به اینکه وارد رشته دیگری مثل فوتبال شوی، فکر نکرده بودی؟

    نه، همان‌طور که گفتم پینگ‌پنگ، رشته خانوادگی ما بوده و به همین دلیل از بچگی‌ پینگ‌پنگ بازی می‌کردیم‌‌. البته بچه که بودم، فوتبالم هم خیلی خوب بود و حتی در سایر رشته‌ها هم استعداد خوبی داشتم اما با توجه به اینکه در خانواده‌ای بودیم که همه پینگ‌پنگی بودند، فقط این رشته را دنبال کردیم.

    ورزشکار موردعلاقه خودت کیست؟

    ورزشکار موردعلاقه به آن شکل نداریم اما بازی‌های مسی را دنبال می‌کنم و دوست دارم.

    در حال حاضر چه هدفی را دنبال می‌کنی؟

    هدف بعدی ما این است که در رده تیمی برای المپیک سهمیه کسب کنیم. فعلا فقط این هدف را دنبال می‌کنیم.

    صحبت پایانی؟

    از آقای علیرضا خلیلی نیا که عضو هیات رییسه فدراسیون هستند، تشکر می‌کنم که در این مدت در کنار ما بودند و من، نیما و امیرحسین هدایی را در ده پرو تور تا المپیک ساپورت می‌کنند. این‌یک دلگرمی بزرگ برای ما بوده و توانستیم بدون دغدغه کارمان را انجام بدهیم. آخرین اردوی ما هم در مجموعه توسکا و زیر نظر آقای خلیلی نیا بوده است و کمال تشکر را از ایشان دارم.

    همچنین از آقای رضا حبیب نژاد، رییس هیات تنیس روی میز مازندران هم تشکر می‌کنم که در این مدت برای ما زحمت کشیدند و اکثر اردوهای گروه ملی را هماهنگ کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *