×
×
جدیدترین‌‌ها

خانه ای روی آب

  • کد نوشته: 80994
  • مهر 17, 1402
  • مدتی است تب و تاب پرونده چهل بازه کلانشهر مشهد را بلعیده و مردم را با یک دلهره درگیر کرده ، گمانه زنی ها در مورد سرنوشت پرونده این ثروت ملی بسیار زیاد است اما محتمل ترین نظر آن است که مقاومت معدود کارمندان شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در هم شکسته و در برابر ائتلاف مقابل متشکل از نهادها و یک شرکت خصوصی به زانو در خواهد آمد

    خانه ای روی آب

    نخست نیوز _شیرین طبرستانی: ابهامات فراوانی که در سیر این کار وجود دارد یک طرف محدودیت هایی که برای پرسنل آب منطقه‌ای پیرامون عدم مصاحبه مستقیم با رسانه ها در نظر گرفته شده از سوی دیگر باعث شده موج سوالات بی پاسخ در اذهان مردم باقی بماند.
    این در حالیست که ائتلاف مقابل هیچگونه محدودیتی در این زمینه ندارد و حتی به نظر می رسد برای پیروزی در این پرونده دیگر حتی نیازی به مبارزه هم ندارد.
    اما ما در این گزارش قصد پرداختن به ابهامات پرونده قضایی را نداریم پرسشی که اینک مطرح است این است که نقش بالاترین مقام بنیاد شهید که اتفاقاً مشهدی هم هست و چهل بازه را خیلی خوب می شناسند چیست؟
    پس از انقلاب ، دادگاه انقلاب اموال عبدالجواد محمدیان خراسانی را مصادره و به بنیاد شهید می دهد. وی اما پیش دستی می کند و برای اینکه اموالش به دست حکومت نیوفتد تا جایی که توانسته همه را فروخته، تبدیل به دلار کرده و به آمریکا برده، او حتی علاوه بر اموال خود املاک مجاور و حتی ۱۱۵ هکتار رودخانه چهل بازه را نیز به یک شرکت خصوصی می فروشد. آن هم با یک قولنامه عادی و علی‌رغم آنکه می‌دانسته آنجا رودخانه است و سند مالکیت بنام وزارت نیرو (دولت) دارد.
    طی حکمی در سال ۹۰ دادگاه انقلاب تمام معاملات محمدیان را باطل می کند، از جمله معامله بالا. شرکت خصوصی که رودخانه را خریده به سراغ بنیاد شهید می رود تا مشکلش را حل کند،
    این تفکر، اقدام و تایید اقدامی ناپسند است که با شئونات بنیاد شهید در تضاد است. پرونده رودخانه چهل بازه دقیقاً از این نقطه از مدار قانون منحرف و نهایتاً منجر به وضع موجود شده است.
    این اقدام بنیاد شهید باعث شد ، چنانچه آب منطقه استان در شرایطی قرار بگیرد که اگر نگذارد رودخانه را تصاحب کمند سرنوشت تعدادی از همشهریان که سهام شرکت خصوصی را به امید خانه دار شدن در بستر رودخانه خریده اند مجهول گذاشته شود.
    اگر هدف خانه دار کردن مردمی است که بابت خرید رودخانه هزینه پرداخته اند چرا در رودخانه و چرا خانه بر آب؟
    به هرتقدیر انتظار می رود بنیاد برای حل و فصل ماجرا در همان تهران و با استفاده از ظرفیت های موجود مشکل را حل کند.
    در پایان باید این را نیز اضافه کرد که به دلیل حساسیت موضوع نه تنها جراید بلکه صدا و سیما نیز  با پوشش رسمی به‌موضوع ورود کرده است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *