×
×
جدیدترین‌‌ها

وحدت زیرساخت همه حرکت های تعالی بخش است

  • کد نوشته: 80198
  • مهر 9, 1402
  • استاندار خراسان رضوی در همایش محوری وحدت و همدلی در پرتو قرآن کریم گفت:هیچ کس حق ندارد بر خلاف وحدت حرف و عملی داشته باشد،زیرا وحدت زیرساخت همه حرکت های تعالی بخش در کشور ما است

    وحدت زیرساخت همه حرکت های تعالی بخش است

    نخست نیوز _ سیده بهجت موسوی مقدم: استاندار خراسان رضوی در همایش محوری وحدت و همدلی در پرتو قرآن کریم گفت:هیچ کس حق ندارد بر خلاف وحدت حرف و عملی داشته باشد،زیرا وحدت زیرساخت همه حرکت های تعالی بخش در کشور ما است.
    به گزارش نخست نیوز یعقوبعلی نظری افزود : حماسه دفاع مقدس برگ زرینی از وحدت و نماد وحدت، در سخت ترین عرصه بود. در سایه دفاع از مرزهای اعتقادی؛ مرزهای کشور نیز حفظ شد و همه وظیفه داریم دفاع مقدس را که یک میدان تاریخ ساز است را حفظ کنیم و در مقابل ملت عزیز و شهید پرور ایران اسلامی سر تعظیم فرود آوریم.
    وی در جمع علما و ائمه جمعه و جماعات شهرستان های تلفیقی خراسان رضوی افزود: حفظ نظام مقدس اسلامی، ارزش های اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی، همه حاصل مقاومت و رشادت ملت ایران اسلامی بود؛
    وی گفت: به نعمت رسالت نبی مکرم ص، وحدت داریم و با تکیه بر قرآن کریم مسیر مشخص و معین را دارا هستیم.

    مقصود امام (ره) از تعیین هفته “نگهداشت این وحدت” است.
    وی با بیان اینکه هر پدیده ای در جهان هستی در معرض آفت است؛ گفت: ما از این وحدت به عنوان یک ضرورت و زیرساخت، برای تعالی و پرستش خدای متعال، برخوردار هستیم. اگر از این وحدت، مراقبت نکنیم و این نعمت مهم و بزرگی که خداوند متعال برای تعالی ما و امت اسلامی قرار داده است را قدر ندانیم، ممکن است “وحدت” دچار آفت شود؛ بنابراین همانطور که یک فرد نیاز به مراقبت جسمی، روحی و حتی علمی دارد؛ وحدت نیز نیازمند مراقبت است.
    نظری ادامه داد: در جوامع اسلامی بصورت عام و به ویژه در نظام مقدس اسلامی بصورت خاص؛ نیازمند نگهداشت و تقویت وحدت هستیم؛ ما با استفاده از حفظ و ارتقای وحدت متناسب با شرایط پیش روندگی، حرکت رو به جلو خواهیم داشت؛ اما باید آفت ها را شناسایی و به منظور پیشگیری از آسیب ها رفع کنیم.
    وی تاکید کرد: علمای عزیز تسنن و تشیع مکررا به ما گوشزد می کنند که ما دائم در نبرد با دشمن هستیم؛دشمن وجود دارد، اینجا است که مبارزه و جهاد موضوعیت پیدا می کند. بنابراین باید دقیق دشمن را به عنوان تولید کننده آفت شناسایی کنیم و محیطی که در آن آفت ها نشر و بسط پیدا می کند را رصد کنیم.
    استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در عالم فردی و اجتماعی در جنگ هستیم تاکید کرد: دشمن همیشه بر امواج ناشی از ضعف های درونی ما سوار می شود؛ شناخت محیطی درونی و بیرونی، اهمیت دارد و با این شناخت می توانیم به جنگ آفت های ناشی از دشمن برویم و “وحدت” را حفظ کنیم؛ ما باید از این فرصت بطور خاص و تمام سال بطور عام استفاده کنیم و میدان مبارزه با دشمن را با اتکا به این شناخت به نفع خود رقم بزنیم.
    نظری خاطرنشان کرد: اگر چنین شد؛ هفته وحدت ما نتیجه نهایی را حاصل می کند. ایشان ادامه داد: در یک جبهه همه یک پست و اسلحه ندارند بلکه نوع عمل هر کدام از ما در این میدان مبارزه متفاوت است؛ ولی شناخت ها باید بسیار به هم نزدیک باشد؛ عمل و اقدام همه باید در یک جهت باشد و آن‌جاست که می توانیم مدعی باشیم بر پایه اعتقاد به مبانی اعتقادی در جبهه، پیروز می شویم. وی وحدت را زیر ساخت همه حرکت های تعالی بخش دانست و اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد بر خلاف وحدت حرف و عملی داشته باشد؛ اگر یک شیعه یا سنی حرفی زد که نباید بزند؛ باید آن را در مقیاس خودش ببینیم و حق نداریم آن را به سطح کل جامعه تعمیم دهیم. هرکس بر خلاف مصالح کشور عملی داشت اگر بداند یا نداند؛ در مسیر دشمن کار کرده است. این همان آفتی است که اگر مدیریت نکنیم حرکت کلی تعالی بخش ما را دچار مشکل می کند. وی ادامه داد: امام حسین(ع) و یاران ایشان هستی خود را برای جامعه اسلامی تقدیم کردند تا مردم بدانند در جامعه اسلامی از خود گذشتگی برای حفظ راه چه اهمیتی دارد؛ ما همه باید ایثارگر باشیم نه اینکه یکدیگر را متهم کنیم. علما در جریان موضوعات کشور و استان هستند؛ انتقاد امروز از جانب شیعه و سنی به دولت وجود دارد؛ ولی تحلیل بد، نباید باشد؛ باید هر موضوعی را در زمان و مکان خودش بررسی کنیم و علما نباید اسیر حرف های به ظاهر خوب، ولی در مسیر اهداف دشمن شوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *