×
×
جدیدترین‌‌ها

مشهد میزبان هشتمین اجلاسیه بین امللی مجاهدان در غربت

  • کد نوشته: 79075
  • شهریور 30, 1402
  • نشست خبری هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت درتالار شیخ طوسی مرکز علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور مدیر و دبیر اجلاسیه و اصحاب رسانه برگزار شد.

    مشهد میزبان هشتمین اجلاسیه بین امللی مجاهدان در غربت

    نخست نیوز : خروشی- در این نشست محمد تهرانی مدیر کل اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غبت با ذکر خاطراتی از جبهه مقاومت و فداکاری مجاهدان در خار ج ازمرزها گفت: هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با محوریت پاسداشت حجت‌الاسلام والمسلمین «سید موسی طباطبایی» نماینده حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در لبنان، با حضور جمع کثیری از مسوولان،علما،و مهمانان خارجی از کشورهایب لبنان،فلسطین،سوریه، عراق؛پاگستان،افغانستان،و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.
    وی افزود: این اجلاسیه با هدف هم افزایی در برابر فکار توسعه طلبانه استکبار جهانی و راهکارهای مقابله با آن و همچنین تقدیر و قدردانی از مجاهدت های برخی ازفرماندهان ناشناخته وایثارگران مقاومت برگزار می شود.


    وی با اشاره به اینکه؛ مجاهدان در کشورهای غریب با ناعدالتی جنگیدند و با تمام وجود در مقابل استکبار جهانی ایستادند و برخی شهید شدند، افزود: ما برای بزرگداشت این مجاهدین که با مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را که امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بودند، به عنوان یک NGO این اجلاسیه را بصورت مردمی، در اول و دوم مهرماه برگزار می‌کنیم.
    تهرانی مقدم اذعان کرد: امام رضا(ع) یک تمدن جدید را از خراسان آغاز کردند، ما نیز به سوی افق تمدن اسلامی می‌رویم، اگر ما مقاومت داریم و در مسیر تمدن اسلامی در حرکت هستیم .
    وی اظهار داشت: معتقدم بزرگداشت و تکریم این مجاهدان مقاومت، تکلیف و نتیجه ایثار و از خود گذشتگی آنان است.


    تهرانی مقدم با اشاره به این که نمایندگان 40 کشور جهان در هشتمین اجلاسیه حضور خواهند داشت خاطر نشان کرد: در این همایش 20نفر از نمایندگان فراکسیون های مقاومت در پارلمان های منطقه و همچنین از شورای ریاست حزب الله لبنان 2شخصیت برجسته به همراه 200 مهمان خارجی و 10 نفر از شخصیت های برجسته مقاومت فلسطین حضور خواهند داشت.
    دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت نیز اظهارداشت:هدف این اجلاس، شناساندن مجاهدان در غربت به نسل جوان با هدف الگوسازی برای آنهاست و هشتمین اجلاس به معرفی شخصیت و خدمات آیت الله سید عیسی طباطبایی، نماینده حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در لبنان اختصاص دارد.
    عمادالدین موسوی تصریح کرد: هر سال با هدف تبیین الگوها به نسل آینده، تعدادی از افراد حوزه مقاومت را برجسته و آنها را به جامعه معرفی می‌کنیم. امسال شخصیت مدنظر ” سید موسی طباطبایی ” هستند. ایشان 50 سال در لبنان سکونت داشتند و 40 سال نمایندگی امام و رهبری را برعهده داشتند. 26 مرکز اسلامی به نام امام خمینی (ره) تاسیس کرده‌اند، همچنین بنیانگذار شبکه ماهواره‌ای المنار هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *