×
×
جدیدترین‌‌ها

یک مسیر سبز برای حمایت از زعفران در مرکز مالکیت معنوی در نظر خواهیم گرفت

  • کد نوشته: 77534
  • شهریور 16, 1402
  • معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای حمایت از زعفران و برندهای زعفران یک مسیر سبز را در مرکز مالکیت معنوی این سازمان در نظر خواهد گرفت .

    یک مسیر سبز برای حمایت از زعفران در مرکز مالکیت معنوی در نظر خواهیم گرفت

    نخست نیوز : محمد باقر عطاریانی– دکتر بابایی در این نشست ضمن حمایت از تولید، اشتغال و صدور محصول زعفران گفت: تمام درخواست‌ها و اظهار نامه‌ها در حوزه‌های مختلف زعفران را بدون نوبت و با حمایت کامل انجام خواهیم داد. وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در تولید و صدور زعفران گفت: محوریت زعفران و پایتخت زعفران، مشهد است بنابراین از نظر اقتصادی و حمایت‌های حقوقی قضایی و مالکیت معنوی ، امور مختلف باید از طریق مشهد و اتاق بازرگانی خراسان رضوی انجام شود. وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: ما همواره نقش تسهیل گری و حمایتی داریم و با توجه به برگزاری اجلاسیه سازمان جهانی وایپو در سال گذشته موفق به ارائه فرش ایرانی شدیم که استقبال زیادی صورت گرفت.
    دکتر بابایی حضور در بازارهای جهانی با برندهای معتبر را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ثبت اسناد از هر اقدامی در این حوزه حمایت و کمک خواهد کرد و به عنوان دستگاه قضا همواره آماده نقش آفرینی و کمک هستیم. در بحث قضایی و مالکیت معنوی آماده کمک برای تنظیم سند جامع می‌باشیم . یکی از شتاب دهنده‌های شما مالکیت معنوی است و در این بخش ضمن آسیب شناسی از اینکه چرا برند بین‌المللی نداشته‌ایم آماده کمک و مساعدت خواهیم بود.
    در این نشست جمعی از مسئولان و صاحب نظران حوزه زعفران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و از همکاری و تسهیل‌گری ثبت اسناد و املاک کشور قدردانی کردند.
    شایان ذکر است ۹۵ زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود و خراسان رضوی ۷۶ درصد تولید زعفران کشور را به خود اختصاص داده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *