×
×
جدیدترین‌‌ها

سایت شهپادی ویران شد

  • کد نوشته: 74733
  • مرداد 24, 1402
  • سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که طی حملات دقیق شب گذشته سایت‌های تولید و انبار شهپادهای اوکراینی هدف قرار گرفته و تمامی آنها ویران شدند.

    سایت شهپادی ویران شد

    به گزارش نخست نیوز ،«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای روسیه حملات متعدد دقیقی علیه سایت‌های تولید و انبار شهپادهای (شناورهای بی سرنشین) اوکراینی انجام داده و تمامی این سایت‌ها را نابود کردند.

    به گزارش خبرگزاری تاس، وی در ادامه سخنانش گفت: «شب گذشته نیروهای مسلح روسیه حملات متعددی را با تسلیحات دوربُرد دقیق دریایی علیه سایت‌های تولید و انبار شهپادهایی که توسط ارتش اوکراین برای حملات تروریستی استفاده می‌شده، هدف قرار دادند». این مقام روس در ادامه اضافه کرد: «هدف حملات محقق شد و تمامی سایت‌های تعیین شده، ویران شدند».

    کناشنکوف در ادامه سخنانش گفت که نیروی پدافند هوایی روسیه روز گذشته دو راکت هایمارس ساخت آمریکا را رهگیری و سرنگون کرده و ۲۸ پهپاد اوکراینی را نیز سرنگون کرده است. وی اضافه کرد که نیروهای روس یک سکوی پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین را در منطقه نیکلایف هدف قرار داده است.

    روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

    به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

    برچسب ها اوراین حمله روسیه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *