×
×
جدیدترین‌‌ها

آلمان موشک کروز “تائوروس” را به اوکراین اهدا می‌کند

  • کد نوشته: 73965
  • مرداد 20, 1402
  • سرانجام پس از مدت ها انتظار مقامات اوکراینی، به نظر می رسد دولت آلمان با ارسال موشک های کروز دوربرد “تائوروس” برای ارتش اوکراین موافقت کرده است.

    آلمان موشک کروز “تائوروس” را به اوکراین اهدا می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ،پس از اینکه به مدت چند روز ارتش روسیه در حال دفاع در برابر حملات سنگین قوای اوکراینی در جنوب اوریخیف در استان زاپوریژیا بودند، از روز گذشته ضد حملاتی را برای بازپس گیری برخی مناطق در شمال و شرق شهرک روبوتینه اجرا کرده اند. در این محور ارتش اوکراین همچنان در تلاش برای عبور از خط دفاعی اول ارتش روسیه است در شرایطی که تا شهر استراتژیک توکماک در ۲۰ کیلومتری این منطقه دست کم ۳ خط دفاعی مستحکم دیگر را نیز در پیش رو خواهد داشت.

    اما در جبهه استان خرسون نیز پس از مدت ها سکون و عدم فعالیت، رسانه های هر دو طرف تایید می کنند که برخی قوای ویژه اوکراینی با استفاده از قایق عرض رودخانه دنیپرو را طی کرده و خود را شرق رودخانه و مناطق تحت کنترل روسیه رسانده اند؛ منطقه Kozachi Laheri که در شمال شرقی شهر خرسون قرار دارد، در دو ماه گذشته نیز بخش های دیگری از مناطق شرق دنیپرو نظیر داچی و حومه شهر اولشکی توسط قوای اوکراینی تصرف شده بود.

    آلمان موشک کروز “تائوروس” را به اوکراین اهدا می‌کند

    سرانجام پس از مدت ها انتظار مقامات اوکراینی، به نظر می رسد دولت آلمان با ارسال موشک های کروز دوربرد “تائوروس” برای ارتش اوکراین موافقت کرده است.
    موشک کروز تائوروس با بردی حدود ۵۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۴۸۰ کیلومتری تمامی مناطق تحت کنترل روسیه در خاک اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه را در برد آتش خود دارد و در صورت استفاده علیه خاک اصلی روسیه نیز تا ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مسکو قابل استفاده خواهد بود.

    پیش از این بریتانیا و فرانسه نیز موشک های کروز دوربرد استورم شدو و اسکالپ را به اوکراین اهدا کرده بودند که ده ها فروند از این موشک ها تا کنون علیه پایگاه های ارتش روسیه در خاک اوکراین استفاده شده اند.

    تانک‌های آبرامز از هفته آینده به کی‌یف می‌رسند

    داگلاس بوش رئیس اداره تدارکات ارتش آمریکا گفت اولین دسته از ۳۱ عراده M۱A۱ آبرامز اهدایی به اوکراین تا آخر این هفته به اروپا ارسال میشوند و تا اوایل پاییز به دست اوکراینی ها می رسند.پیش از این، پولیتیکو به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود اصلاح و تعدیل (حذف بسته زره حاوی اورانیوم ضعیف شده DU) اولین دسته آبرامز های اهدایی انجام شده، برنامه این است که ابتدا در ماه اوت به آلمان منتقل شوند تا آنجا تحت تعمیرات نهایی قرار گیرند، سپس اولین دسته شامل شش تا هشت عراده تانک در ماه سپتامبر به اوکراین تحویل داده میشود.

    دوره آموزشی تقریبا ۱۰ هفته ای ۲۵۰ پرسنل اوکراینی شامل تانکیست ها و خدمه فنی با ۳۱ عراده M۱A۱SA در پایگاه ارتش آمریکا در Grafenwoehr آلمان نیز در ماه جاری به پایان میرسد.

    مدودف: مانند سال ۲۰۰۸ ناتو را شکست خواهیم داد

    دیمیتری مدودف رئیس جمهور سابق روسیه بار دیگر تاکید کرد روسیه در حال نبرد با تمامی ائتلاف ناتو در جنگ اوکراین است و علی رغم این موضوع قادر به برآورده ساختن تمامی اهداف عملیات ویژه نظامی در اوکراین خواهد بود.وی گفت: به مانند سال ۲۰۰۸ روسیه دشمن را در هم شکسته و بر اساس شروط ما، صلح برقرار خواهد شد.

    اشاره مدودف به جنگ اوستیا در سال ۲۰۰۸ و دوران ریاست جمهوری وی بوده است؛ ۱۵ سال پیش در چنین روزی نبرد ۵ روزه اوستیا میان ارتش روسیه و گرجستان آغاز شد که در نهایت با شکست سنگین گرجستان و از دست رفتن ۲۰ درصد خاک این کشور در مناطق اوستیا جنوبی و آبخازیا به پایان رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *