×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیسی وقتی وعده حل مشکلات بورس را می داد گمان نمی کرد کار اینقدر مشکل باشد

  • کد نوشته: 73443
  • مرداد 16, 1402
  • شورای سیاستگذاری اقتصادی که وزیر اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و رئیس دولت در آن عضو هستند در خصوص بورس همسو نیستند.

    رئیسی وقتی وعده حل مشکلات بورس را می داد گمان نمی کرد کار اینقدر مشکل باشد

    به گزارش نخست نیوز ، از طرفی به نظر می‌رسد زمانی که رئیس‌جمهور وعده حل مشکلات بورس را داد گمان نمی‌‌کرد کار تا به این حد مشکل باشد. اما واقعیت این است که سامان‌بخشی وضعیت بازار سهام کار راحتی نیست و وعده بهبود وضعیت بازار سرمایه بدون در نظر گرفتن تمام زوایای دخیل در عملکرد بورس داده شد.

    بزرگ‌ترین ایراد دولت در این مدت بهره نگرفتن از تجربه پیشینیان است. در بخش‌های مختلف از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و … باید در کنار علم، از تجربه هم بهره بگیریم. مدیران ارشد و تصمیم‌گیر در کشورهای پیشرفته اغلب موسفید هستند.

    این افراد بارها رکود و تورم را به چشم دیده‌اند و براساس تجربه و تخصص می‌توانند تصمیم درستی در شرایط بحرانی اتخاذ کنند.
    جوانی که صرفا تحصیلات عالیه دارد نمی‌تواند امور مملکتی را که ۵۰ سال است از تورم مزمن رنج می‌برد اصلاح کند. بنابراین در تمام بدنه قسمت‌های تصمیم‌گیر باید حتما از متخصصان باتجربه استفاده کنیم. افرادی که تورم و رکود را تجربه کرده باشند بیشتر می‌توانند موثر باشند. اگر دولت در دو سال پیش رو نیز استفاده از تجربه گذشتگان را در دستور کار خود قرار ندهد اوضاع به‌مراتب بدتر خواهد شد.

    برچسب ها بورس رئیسی مشکلات

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *