×
×
جدیدترین‌‌ها

موضع آمریکا در قبال نتانیاهو شروط عربستان را سخت‌تر کرد

  • کد نوشته: 73341
  • مرداد 15, 1402
  • یک مقام بلند پایه صهیونیست گفت که موضع آمریکا نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی بر آنچه وی آن را پرونده عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض خواند، تاثیر گذاشته و شروط عربستان را سخت‌تر کرده است.

    موضع آمریکا در قبال نتانیاهو شروط عربستان را سخت‌تر کرد

    به گزارش نخست نیوز ،شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» به نقل از این مقام مسئول رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکایی‌ها در رفتار خود با اسرائیل، به‌ویژه در موضوع عدم دعوت نتانیاهو به واشنگتن و انتقاد عمومی از لایحه تغییرات قضایی و همچنین موارد مشابه، اشتباه فاحشی را مرتکب شدند.

    این مقام صهیونیست که هویتش را فاش نکرده است، گفت، آمریکایی‌ها اعراب را گمراه کرده و باعث شدند که آنها فکر کنند اسرائیل از حمایت آمریکا برخوردار نیست؛ حمایتی که انگیزه اصلی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو است.

    وی ادامه داد: این رفتار آمریکا به طور غیرمستقیم سعودی‌ها را به تهیه فهرستی از خواسته‌های دور از دسترس ترغیب کرد.

    شبکه خبری المیادین صبح امروز در این باره اعلام کرد: رسانه های عبری زبان از مطرح شدن موانع و شرط های غیرممکن از جمله دسترسی ریاض به یک برنامه هسته ای برای عادی سازی روابط با تل آویو خبر داده و نتیجه گرفته اند که اسرائیل در روند عادی سازی با عربستان سعودی نباید شتابزده عمل کند.

    در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که رهبران رژیم صهیونیستی منتظر دریافت خبرهای خوب درباره پیشرفت احتمالی روند عادی سازی روابط با عربستان سعودی، از جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی سفرش به ریاض هستند.به نوشته این روزنامه، عربستان سعودی شروط غیرممکنی را برای عادی سازی روابط مطرح کرده و به همین دلیل بهتر است که مقامات تل آویو احساس راحتی خیال نکرده و شتاب زده عمل نکنند.

    گزارش شده است که موافقت تل آویو با غنی سازی اورانیوم و ساخت نیروگاه های هسته ای با اهداف صلح آمیز در عربستان سعودی و نیز ایجاد یک هم‌پیمانی دفاعی میان ریاض و واشنگتن از جمله این شروط است.

    در همین حال، یک رسانه دیگری صهیونیستی اعلام کرده که رژیم اشغالگر قدس هیچ نقش و تاثیری بر مساله پروژه هسته ای عربستان سعودی و نیز پیمان دفاعی واشنگتن ریاض نخواهد داشت و کنگره آمریکا نیز توجهی به این موضوع ندارد چرا که ممکن است واشنگتن را وارد پاره ای درگیری های منطقه ای کند که در راستای منافعش نیست.

    مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی “تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان” دانسته است، وزیر امنیت این رژیم گفته است که “مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی” است.

    سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سرمی برند، طی چند ماه اخیر تلاش کرده اند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد و آنها در پشت پرده بدنبال تماس غیرمستقیم و میانجیگری برای سازش با عربستان هستند.

    این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *