×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست جنجالی بانک صادرات از پدیده: مزایده اموال برای پرداخت بدهی بانکی

  • کد نوشته: 72707
  • مرداد 7, 1402
  • فرماندار طرقبه شاندیز از برگزاری جلسه فوق‌العاده درخصوص سند زمین‌ها و املاک پدیده در هفته آتی خبر داد.

    درخواست جنجالی بانک صادرات از پدیده: مزایده اموال برای پرداخت بدهی بانکی

    به گزارش پایگاه خبری نخست نیوز، 23 خرداد ماه سال جاری در کارگروه رفع موانع تولید فرمانداری طرقبه شاندیز مصوب شد که بانک صادرات به دلیل دریافت سهام در ازای طلب موسسه مالی اعتباری میزان از مجموعه پدیده، می‌بایست طی مدت یک ماه اسناد املاک متعلق به پدیده شاندیز که در رهن این بانک است را آزاد کند و در غیر این‌صورت، دادستانی جهت استیفای حقوق شرکت پدیده به این موضوع ورود خواهد کرد.
    در بخش دیگری از مصوبه کارگروه که با حضور نمایندگان عالی دو طرف دعوا برگزار شد، در پی درخواست هیات مدیره پدیده، در خصوص تجدید کارشناسی املاک ترهینی تضامین تسهیلات کنسرسیوم بانکی، بانک صادرات مکلف شده بود ظرف 3 ماه اقدامات لازم جهت کارشناسی مجدد املاک و تقلیل وثایق و ترهین قسمتی از پروژه موضوع مشارکت را در چارچوب مصوبات بانک مرکزی اجرا نماید.
    بر اساس قانون، مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مقررات لازم الاجرا دولتی محسوب می‌شود به همین علت دادستان کل کشور به موجب بخشنامه ای در راستای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، ضمن یادآوری به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستانها، از دادستانهای عمومی و انقلاب درخواست نموده بود در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور معمول داشته و در مواردی که آن ستاد اقدام به طرح شکایت مینماید، با رعایت قوانین و مقررات مصوب، اقدامات تعقیبی و تحقیقی را با سرعت لازم انجام نمایند.
    بعد از گذشت یکماه بانک صادرات نه تنها به مصوبه کارگروه وقعی ننهاده بلکه در نامه ای به دفترخانه اسناد رسمی که سند ترهین املاک در آنجا تنظیم شده خواستار صدور اجراییه برای اموال سهامداران پدیده شد. این به معنای آنست که بانک بعد ازین می تواند اموال پدیده را در قالب مزایده به فروش رساند تا به اصل پول و سودش برسد.
    با توجه به اتمام فرصت یک ماهه، از حمیدرضا رحیمیان، فرماندار طرقبه شاندیز آخرین وضعیت این پرونده را جویا شدیم.
    فرماندار طرقبه و شاندیز با اشاره به مصوبات جلسه پیشین کارگروه رفع موانع تولید این فرمانداری درباره پدیده به خبرنگار ما گفت: بر اساس مصوباتی که در جلسه مربوطه به تصویب رسید، مکاتبات و پیگیری موضوع را انجام دادیم و کماکان هم در حال پیگیری هستیم.
    رحیمیان افزود: ممکن است در مدت زمان ضرب‌الاجلی که تعیین شده این موضوع به نتیجه نرسد اما کارها در حال انجام است.
    وی ادامه داد: اگر چه ضمانت اجرایی مصوبات مذکور را با حضور دادستانی در نظر گرفتیم اما سعی ما این است که موضوع از طریق تعامل طرفین پیش رود.
    فرماندار طرقبه شاندیز با بیان این که «نمی‌خواهیم روند کار از فضای تعاملی خارج شود» اظهار کرد: برای یک یا دو هفته تاخیر نمی‌خواهیم کار از فضای دوستانه خارج شود؛ چرا که ممکن است در صورت خارج شدن از فضای دوستانه و همکاری، موضوع به طور کلی از دستور کار خارج شود.
    رحیمیان تاکید کرد: مکاتبات با دستگاه‌های مربوطه انجام شده  و تهران هم پاسخ فرمانداری را ارائه کرده است. موضوع مصوبات در حال پیگیری است و طی یک یا دو هفته آینده احتمالا به نتیجه خواهیم رسید.
    وی خاطرنشان کرد: پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، در هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای را درباره موضوع پدیده برگزار خواهیم کرد تا به نتیجه نهایی برسیم.
    این در حالیست که سهامداران پدیده خشمگین از روش بانک صادرات برای تصاحب اموال پدیده، عده ای از آنها معتقدند بانک صادرات باید به قانون تمکین کند و گروهی دیگر هم می گویند اگر بناست بانک صادرات که همینک سهامدار عمده پدیده بجای سهامش املاک پدیده را به مزایده بگذارد باید این روش برای همه سهامداران نیز اجرایی شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *