×
×
جدیدترین‌‌ها

آینده ارتش رژیم صهیونیستی پس از مصوبه کنست چه خواهد شد؟

  • کد نوشته: 72478
  • مرداد 4, 1402
  • منابع صهیونیستی از احتمال گسترش بحران در ارتش اسراییل در پی تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضایی در پارلمان این رژیم (لغو برهان معقولیت) خبر دادند.

    آینده ارتش رژیم صهیونیستی پس از مصوبه کنست چه خواهد شد؟

    به گزارش نخست نیوز ، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که در پی تصویب لایحه « لغو برهان معقولیت »، بحران در ارتش این رژیم طی روزهای آتی گسترش خواهد یافت.

    «آور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: پیام هایی را که نظامیان نیروی هوایی، بخش اطلاعات و همچنین نیروهای عملیات ویژه ارسال می کنند، دریافت کردیم؛ آنها به فرماندهان خود اعلام کرده اند که در ماه اوت، دیگر به نیروهای ذخیره نخواهند پیوست.شبکه صهیونیستی کان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نگران «استعفای بی صدا» افسران عالی رتبه در بخش اطلاعات و نیروی هوایی است.

    از سوی دیگر، «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که علیرغم بحرانی که در نیروهای ذخیره به وجود آمده است، ارتش و فرماندهانش تمام تلاش خود را خواهند کرد تا توانایی خود را حفظ کرده و از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

    هالیوی در این دیدار گفته است که باید اظهارات علیه ارتش و نیروهای آن متوقف شود زیرا این اظهارات به توانایی و یکپارچگی آن آسیب می زند.

    کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون “لغو برهان معقولیت” در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

    این پیش نویس با ۶۴ رای تصویب شد و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آن رای مثبت داد.

    کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

    کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.پیش از این منابع خبری از تلاش های دقیقه نودی سران صهیونیست برای یافتن یک راه حل میانه بین موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضایی خبر داده و گفته بودند که این احتمال وجود دارد که ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو ملاحظات ائتلاف اپوزیسیون در پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را لحاظ کرده و آن را به صورت تعدیل شده تصویب کند و بررسی بقیه مفاد لایحه تغییرات قضایی نیز به تعویق بیفتند اما این پیشنهاد به جایی نرسید.

    تصویب این قانون درحالی صورت گرفته که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان های اطراف کنست درحال تظاهرات بودند.

    منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس رژیم صهیونیستی به شدت سقوط کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *