×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه پروژه عظیم گاز طبیعی مایع در قطب شمال را راه‌اندازی کرد

  • کد نوشته: 72029
  • مرداد 1, 1402
  • روسیه اعلام کرد که اولین خط گاز مایع پروژه عظیم آرکتیک ان ال جی 2 در قطب شمال را با غلبه بر تحریم‌های غربی راه‌اندازی کرد.

    روسیه پروژه عظیم گاز طبیعی مایع در قطب شمال را راه‌اندازی کرد

    به گزارش نخست نیوز ، رئیس جمهور روسیه دیروز پنجشنبه وارد شهر مورمانسک در شمال غرب روسیه شده و در روستای بلوکامنکا از مرکز ساخت تجهیزات سنگین چند تنی دریایی که به ساخت خطوط گاز مایع برای دومین پروژه با تناژ بسیار بالای شرکت نواتک با نام آرکتیک ان ال جی ۲ اختصاص دارد، بازدید کرد.
    وی در آنجا در مراسم راه‌اندازی اولین خط گاز مایع از مورمانسک به گیدان برای کارخانه آرکتیک ان ال جی ۲ حضور یافت.تاسیسات آرکتیک ال ان جی۲ در شبه جزیره گیدان دومین کارخانه نواتک در منطقه قطب شمال است که ساخت سه تاسیسات مایع‌سازی و تصفیه گاز طبیعی را طی چند سال اخیر با ظرفیت سالانه ۱۹.۸ میلیون تن را در دست داشته است.

    ولادیمیر پوتین دیروز در مورمانسک اولین خط گاز مایع پروژه آرکتیک ان ال جی ۲ که یک پروژه عظیم گاز طبیعی مایع شده در قطب شمال است، راه‌اندازی کرد. گروه فرانسوی توتال انرژی در سال ۲۰۲۲ از این پروژه خارج شده بود.

    این پروژه به ارزش ۲۱ میلیارد دلار در شبه جزیره گیدان و در ۳۰ کیلومتری اولین کارخانه غول پیکر گاز طبیعی مایع در شبه جزیره یامال واقع شده است که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد.

    انتظار می‌رود، این پروژه ظرفیت تولید ۱۹.۸ میلیون تن LNG در سال را از طریق سه خط تولید از میدان گازی نزدیک و غنی در Otrinier داشته باشد.

    شرکت توتال انرژی فرانسه در سال ۲۰۲۲، پس از شروع حمله روسیه به اوکراین، اعلام کرد که تامین مالی پروژه آرکتیک ان ال جی ۲ که شرکت تولید کننده گاز نواتک روسیه ۶۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد، متوقف کرده است. دو شرکت چینی شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت ملی نفت فراساحلی چین و شرکت ژاپنی جاپان ارکتیک ان ال جی نیز در این پروژه شریک هستند.

    ارکتیک ان ال جی ۲ یکی از پروژه‌های کلیدی برای بهره برداری روسیه از مسیر دریای شمال است که آسیا را به اروپا متصل می‌کند.

    مسکو امیدوار است که این مسیر قطب شمال که به لطف گرم شدن کره زمین و ذوب یخ ها قابل استفاده شده است، در آینده بتواند با کانال سوئز در تجارت سوخت رقابت کند.

    روسیه قصد دارد، ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع خود را تا ۲۰۳۵ به ۱۴۰ میلیون تن برساند و سهم خود را در بازار رو به توسعه گاز طبیعی مایع در جهان تقویت کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *