×
×
جدیدترین‌‌ها

3تا 5سالگی سن طلایی مراقبت دستگاه گوارش

  • کد نوشته: 71248
  • خرداد 11, 1402
  • نشست خبری رییس و دبیر انجمن گوارش و کبد ایران شاخه خراسان رضوی باهدف انعکاس برنامه جهانی شعار روده سالم از ابتدا (6تا 12 خرداد)با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست حسن سعادت نیا رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تغذیه ، بهداشت فردی و پرهیز از پرخوری در ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش انسان گفت: سن طلایی مراقبت و سالم‌سازی دستگاه گوارش و حفظ آن در برابر سرطان مری و روده بزرگ 3تا 5سال است در این زمان مصرف فیبر غذایی بسیار توصیه می‌شود.

    3تا 5سالگی سن طلایی مراقبت دستگاه گوارش

    نخست نیوز :  خوددرمانی و مصرف داروها بدون تجویز دکتر متخصص به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. وی در ادامه به رایج‌ترین سرطان‌های دنیا اشاره و گفت: سرطان پستان،پروستات،روده بزرگ،پوست و معده شایع‌ترین سرطان‌های دنیا می‌باشد که 2سرطان مربوط به دستگاه گوارش است ازاین‌جهت مراقبت و سالم‌سازی دستگاه گوارش باید در اولویت قرار گیرد.

    سعادت نیا به شایع‌ترین بیماری یعنی کبد چرب در میان شهروندان اشاره و گفت: این بیماری ارتباطی به تظاهرات و بیماری پوستی ندارد و تنها راه درمان اصلاح سبک زندگی،ورزش کردن منظم و تحرک زیاد به‌خصوص پیاده‌روی و رژیم غذایی مناسب است. وی همچنین سرطان مری را شایع‌ترین بیماری در استان خراسان رضوی دانست و گفت: ضروری است افراد بالای 50 سال سالانه تست سالم‌سازی روده بزرگ و مری را انجام دهند.

    خبرنگار : ریحانه برومند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *