×
×
جدیدترین‌‌ها

نکته هایی برای ورزش سالمندان

  • کد نوشته: 97341
  • اردیبهشت 7, 1403
  • انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم شامل فعالیت‌های ورزشی هوازی و قدرتی پیامدهای مطلوب زیادی ایجاد می کند که در سالمندی سالم دخالت دارند.
    نکته هایی برای ورزش سالمندان

    نخست نیوز، سید بهنام حسینی زهرایی کارشناس ارشد تربیت بدنی و ورزش_فعالیت ورزشی و بدنی برای همه افراد و در همه سنین برای تضمین سلامت فرد ضروری است اما در دوران سالمندی باید به دنبال راهکارهایی بود که هم سلامتی فرد تامین شود و هم مراقب بود تا برخی بیماری های آنها بر اثر ورزش نادرست آسیب نبیند.به طور کلی مزایای ورزش به طور منظم بسیار فراتر از خطرات آن است و بیماری هایی چون آلزایمر، بیماری های قلبی، دیابت، یبوست، فشار خون بالا و چاقی را بهبود می بخشد.

    البته باید توجه داشت که نوع ورزش انتخابی افراد به‌ویژه در دوره سالمندی نیز بسیار مهم است؛ اما به طور کلی پزشکان انجام حرکات استقامتی را به سالمندان توصیه می کنند و بر این باورند که پیاده روی، آهسته دویدن، شنا کردن و دوچرخه سواری برای دوران سالمندی مفید است.

    سالمندی را فرایندی پیچیده همراه با متغیرهای زیادی مانند عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و بیماری های مزمن است که با یکدیگر در تعامل هستند و کیفیت زندگی در دوران سالمندی را تحت تاثیر قرار می دهند.

    شواهد پژوهشی بر ارتباط بین افزایش سطح فعالیت بدنی و شرکت در فعالیت های ورزشی و بهبود سلامت در افراد سالمند تاکید می کند؛ مرور مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در بیشتر کشورهای جهان و از جمله ایران، تعداد بسیار کمی از سالمندان حداقل مقادیر توصیه شده فعالیت بدنی را انجام می دهند.

    برچسب ها ورزش سالمندان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *