×
×
جدیدترین‌‌ها

نقش کمرنگ رسانه دردستگاه قضا

  • کد نوشته: 70647
  • تیر 15, 1402
  • مقام معظم رهبری در دیدار با قوه قضاییه به نکته بسیار مهمی اشاره کردند که باید مورد توجه و تامل جدی رییس قوه و روسای دادگستری ها در استانها قرارگیرد.

    نقش کمرنگ رسانه دردستگاه قضا

    نخست نیوز : بجز اطاله دادرسی و نحوه برخورد نامناسب کارمندان،دادیار،بازپرس وقضات با مردم ، شاید مهمترین نکته ای که جلب توجه میکرد ضعف این قوه در اطلاع رسانی صحیح بود.
    رهبری به خوبی بیان کردند که نمای بیرونی که از قوه قضاییه به نظر میرسد شاید خیلی منطبق برواقعیات نباشد و تصویر مناسبی ازنتیجه عملکرد این قوه نیست .
    این بدان معناست که روابط عمومی قوه قضاییه نتوانسته از ابزارو امکاناتی که دراختیارش هست از جمله خبرگزاری و روزنامه بهره لازم را برده و تعامل مناسب و درستی با اصحاب رسانه برقرار نماید.
    همین ضعف باعث میشود که حتی اگر تحول بزرگی هم دراین دستگاه عریض و طویل صورت گرفته باشد، برای مردم مکتوم بماند.
    واقعیت این است که شاید اهالی دستگاه قضا بیشتر سرگرم ایجاد تحول دربخش قضایی بودند و به این فکر نکردند که بایدهمپای توسعه قضایی ، توسعه سایر بخشهای را هم دردستور کار قرارداد و بخاطرهمین است که همچنان روابط عمومی با همان شکل و رفتار سه دهه قبل اداره میشود.
    هنوز گمان میکنند که چون قوه قهریه دراختیار دارند باید از بالا با خبرنگاران سخن بگویندو هرجا که لازم بود با تهدید کارشان را پیش ببرند.
    در زمانهایی که انها لازم میدانند خبرنگار را فراخوانند سخن بگویندو خبرنگار هم مانند طوطی سخنانشان را در رسانه بازتاب دهد.
    عملا پاسخگویی به موقع و دردست داشتن روایت اول دررسانه برای انها مفهمومی مبهم است و فقط منتظرند تا واکنشی دفاعی درمقابل اخباربروز دهند و دریک کلام از علم روز جریان رسانه جا مانده اند.
    از آن بدتر که حتی حاضر به پذیرش این ایراد هم نیستند چرا که لازمه حل یک مساله پذیرفتن آن است .
    جالبتر که حتی پس از تلنگر مقام معظم رهبری هم هنوز به خود نیامدند و همچنان درلاک خبری خود فرورفته اندو چند روز پس از شکل گرفتن ذهنیت مردم درباره برخی عناصر مفسد ، تازه به فکر شفاف سازی افتادند که دیگر ثمری هم نخواهد داشت.
    شاید باید روی سخن را به سمت روسای دادگستری استانهای کشور بگیریم که همچنان محافظه کارانه عمل کرده وفقط به برخی مهره ها و کارمندان قدیمی درقالب کهنه روابط عمومی اتکا کرده و حاضربه پذیرش هیچ تغییری درچارت اداری و ابزارنوین نیستند.

    سعید کوشافر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *