×
×
جدیدترین‌‌ها

خلق یک اثرهنری نیازمند چشم اندازاست

  • کد نوشته: 68935
  • خرداد 20, 1402
  • رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: خلق یک اثر حماسی نیازمند «چشم انداز» است و این ترسیم روشن از آینده در چشم انداز کار، به مخاطب «امید» می دهد.

    خلق یک اثرهنری نیازمند چشم اندازاست

    به گزارش نخست نیوز :مجید عسگری درخصوص فعالیت های فرهنگی هنری این حوزه افزود: آبان سال گذشته مدیران حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصمیم گرفتند برای ارتقای کیفی گروه های سرود تشکل های استان، باشگاه سرود حماسی «سیمرغ» را راه اندازی کنندودر نخستین گام از فعالیت های این باشگاه نیز دوره های آموزشی برای مربیان سرود تشکل ها طراحی شده که در قالب آن، سرفصل های هنر انقلاب اسلامی، مبانی علوم تربیتی و مبانی موسیقی ارائه شود.
    وی اظهارکرد: این کارگاه های آموزشی ۶ ماهه، حدود یک ماه است که فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است و مربیان گروه های سرود تشکل ها، پنجشنبه هر هفته در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی حضور پیدا می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای یک مربی را در قالب سرفصل های مشخص آموزشی، فرا بگیرند.اما در چهارمین جلسه از این کارگاه های آموزشی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در سرفصل آموزشی با عنوان «از هنر انقلاب تا هنر حماسی» به بیان نکاتی پیرامون ضرورت های مورد نیاز در معرفی و تولید آثار هنری انقلابی پرداخت.


    عسگری ضمن بیان نکاتی درباره مبانی هنر انقلاب، پیام امام (ره) به هنرمندان را بازخوانی کرد و بر این نکته از پیام امام (ره) تاکید کرد: که « هنرمندان ما تنها زمانى مى ‏توانند بى‏ دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده ‏اند.»
    وی در ادامه به بیان نکاتی درباره شکل گیری درام و خلق یک اثر هنری با نگاه انقلابی و دینی پرداخت و بر ضرورت وجود «پیام»، «راهبرد» و «محتوا» در آن تاکید کرد. اما بخش پایانی سخنان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، به بیان نکاتی در ارتباط با هنر حماسی اختصاص یافت.
    وی ضمن بیان مولفه های هنر حماسی خاطرنشان کرد: یک اثر حماسی در محتوا و فرم دارای مولفه های هنر حماسی است. در هنر حماسی باید «هویت ملی» مورد توجه باشد و این اثر باید دارای جنبه های «امیدآفرینی» باشد. یک اثر حماسی باید مبتنی بر وجود یک «قهرمان» باشد. حماسه مبتنی بر واقعیت است و عناصری از قبیل «معنویت»، «توحید» و «کار جمعی» را بازنمایی می کند.
    رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر، این نکته را نیز نباید از یاد ببریم که یک اثر حماسی «چشم انداز» می خواهد و این ترسیم روشن از آینده در قالب چشم انداز است که به مخاطب «امید» می دهد.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    برچسب ها مجید عسگری هنری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *