×
×
جدیدترین‌‌ها

روایت ۵۰ هزار دلاری یک وکیل از صعود به قله اورست

  • کد نوشته: 67878
  • خرداد 6, 1402
  • روح‌الله کاظمی وکیل دادگستری موفق شد اورست را فتح کند. او می‌گوید که می خواست قدرت اراده را به همگی نشان دهد.
    روایت ۵۰ هزار دلاری یک وکیل از صعود به قله اورست

    نخست نیوز : روح‌الله کاظمی، کوهنورد ایرانی که چندی پیش موفق شد قله اورست را فتح کند، در خصوص صعود خود گفت: در دنیا ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر داریم و معمولا کوهنوردانی برای صعود به این قله‌ها اقدام می کنند که به شرایط حرفه‌ای رسیده باشند. باتوجه به اینکه قیمت دلار در ایران بالا است، این صعود برای کوهنوردان ایرانی هزینه‌های سنگینی دارد. کوهنوردان به صورت انفرادی برای صعود اعلام آمادگی می کنند و افرادی که می خواهند صعود کنند باید حرفه‌ای باشند.

    او در پاسخ به اینکه آیا به صورت فردی صعود کرد یا به صورت گروهی گفت: در اورست شرایط به گونه‌ای خواهد بود که ممکن است شما با یک دوست ایرانی دیگر آشنا شده باشید اما در هرصورت اگر در قالب گروه ۲۰ نفره هم باشید در قله اورست جدا خواهید شد چرا که شرایط به گونه‌ای است که امکان صعود دو نفره با هم وجود ندارد. به همین دلیل من تنها صعود کردم. با یکی از دوستانم که از اردبیل آمده بود با یکدیگر به اورست آمدیم اما من صعود کردم و دوستم موفق به صعود نشد.

    کاظمی ادامه داد: صعود ما به صورت گروهی نبود. در اینجا چند کوهنورد ایرانی حضور داشتند. اکثر کوهنوردان در یک رنج سنی بودند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *