×
×
جدیدترین‌‌ها

الجزیره گزارش داد؛
خلف وعده آمریکا سبب خیزش دوباره طالبان در افغانستان شد

  • کد نوشته: 6533
  • اردیبهشت 15, 1400
  • عمل نکردن آمریکا به وعده خود در خصوص خروج نیروها از افغانستان، سبب شده تا طالبان حملات خود در سراسر افغانستان را از سر بگیرد.
    خلف وعده آمریکا سبب خیزش دوباره طالبان در افغانستان شد

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز ، الجزیره در گزارشی با اشاره به حملات جدید طالبان در شهرهای مختلف افغانستان می نویسد: عمل نکردن آمریکا به وعده خود در خصوص خروج نیروها از افغانستان، سبب شده تا طالبان حملات خود در سراسر افغانستان را از سر بگیرد.

    هر چند آمریکا با تبلیغات گسترده از مرحله پایانی خروج نظامیان خود از افغانستان خبر داده اما این کار آنگونه که باید انجام نمی شود.

    در همین رابطه مقامات و ساکنان محلی در هلمند گفته اند که نیروهای مسلح افغانستان با حمله طالبان در جنوب این ولایت مقابله کرده اند.

    در واکنش به این حملات، نیروهای امنیتی افغانستان حملات هوایی را انجام داده و نیروهای ویژه کماندویی را به منطقه اعزام کرده اند.

    در پی اقدام ارتش افغانستان، طالبان در ولایت هلمند به عقب رانده شد اما درگیری ها در روز سه شنبه و صبح چهارشنبه ادامه داشت و صدها خانواده آواره شدند.

    وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که علاوه بر هلمند، نیروهای امنیتی به حملات طالبان در حداقل شش ولایت دیگر از جمله جنوب شرقی غزنی و جنوب قندهار در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ داده اند.

    به نوشته الجزیره، طغیان طالبان در هلمند انعکاس ویژه ای خواهد داشت زیرا این ولایت به عنوان محل اصلی کشت و تولید تریاک مطرح است و جایی بوده که نیروهای ایالات متحده و انگلیس بیشترین خسارات خود را در طول جنگ ۲۰ ساله افغانستان در آن متحمل شده اند.

    نیروهای آمریکایی سه روز پیش یک پایگاه در هلمند را به نیروهای دولتی افغانستان تحویل دادند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *