×
×
جدیدترین‌‌ها

«پردیس سینمایی مهر کوهسنگی» در مشهد افتتاح شد

  • کد نوشته: 62141
  • اسفند 26, 1401
  • آیین افتتاحیه «پردیس سینمایی مهر کوهسنگی» نخستین مجموعه فرهنگی چندمنظوره حانواده‌محور کشور با محوریت سینما، کتاب با ظرفیت 1180 صندلی پنجشنبه(25 اسفند‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
    «پردیس سینمایی مهر کوهسنگی» در مشهد افتتاح شد

    نخست نیوز : کتاب‌فروشی سوره‌مهر به‌عنوان فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، دارای 33 هزار جلد کتاب از اکثر ناشران سرشناس کشور و 11 هزار محصول فرهنگی مرتبط با کتاب است؛ همچنین این کتابفروشی که در طبقه ششم مجتمع مهر کوهسنگی و در قسمت سالن انتظار سینما قرار دارد، دارای بخش مجزای کودک و نوجوان است.
    مجموعه فرهنگی چندمنظوره مهرکوهسنگی مشهد، با 5 هزار متر مساحت دارای 9 سالن سینما، 3 کافه رستوران روباز، سالن نمایش کودک همچنین کتابفروشی سوره‌مهر، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، سالن VIP و… است که به‌همت موسسه بهمن‌سبز در منطقه کوهسنگی مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.
    بر اساس این گزارش محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه مجموعه چند منظور پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با اشاره به این که سال ۱۴۰۲ سال رونق و شکوفایی حوزه هنر خواهیم بود گفت: خوشحالیم که در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه منور حضرت رضا علیه السلام شاهد پیوندکتاب،سیتنا و خانواده می باشیم.


    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مشهد محل همیشگی ظهور هنرمندان در عرصه های مختلف بوده است تاکید کرد: امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از این مجموعه های سینمایی زمینه سازی برای ظهور هنرمندان جوان شود.
    وی با اشاره به افتتاح و بهر برداری از مجموعه های سینمایی در سراسر کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش ساختاری سرمایه گذاری صورت گرفته و در صدد هستیم همچنان که در تولید اثار فرهنگی و سینمایی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده ایم در بحث ساختاری نیز نسبت به سایر کشورها کمبودهایی احساس می شود که امیدواریم در این زمینه بتا توجه به مساعدت های دولتی و اعتبارات ویژه ای که تخصیص پیدا کرده در جهت رونق بخش های ساختغاری در سال آینده شاهد رشد کیفی در یرساخت ها باشیم و این امر زمینه را برای خضور در بازارهای جهانی در عرضه محصولات فرهنگی و سینمایی فراهم کند.
    وی با اشاره به این که سیاست ما تقویت و ترغیب و تشویق هنرمندان به تولید آثار از نطر کمی و کیفی است اظهار داشت: مشهد مقدس ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید اثار سیمایی و فرهنگی است چون هنرمندان شایسته و بسیار شناخته شده ای دارد و امیدواریم همچنان که امسال در جشنواره دهه فجر ۲۱ اثر سینمایی در مشهد اکران شد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبرو شداین حمایت ها تدوام داشته باشد و سبب تشویق کارگردانان و دست اندرکاران برای حضور بیشترساخت آثار هنری در مشهد گردد.
    وی در خصوص عدم اکران اثار هنری و سینمایی در کشور با اشاره به این که برخی از آثار وارد چرخه بررسی نشده اند گفت: امسال هیچ اثر هنری و سینمایی توقیف نشده است و حدود ۱۱۷ مجوز تولید فیام صادر شده و همگی پروانه نمایش دریافت کرده اند.علاوه برآن فیلم هایی که در دوران گذشته مشکل نمایش داشته اند رفع شده و مجوز نمایش پدریافت کرده اند.


    «محسن زنگنه» نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: معتقدم یارانه کتاب باید افزایش پیدا کند و در کنار توجه به وضعیت اقتصادی و بسته های غذایی باید به فرهنگ جامعه توجه بیشتری صورت گیرد و جامعه را باید با کتاب وبسترهای فرهنگی مدیریت کنیم و بخشی از هزینه های شرکت های دولتی را مکلف کردیم در حوزه فرهنگ و کتاب سرمایه گذاری شود. کتاب در کنار بسته های سینمایی و سایر آثار هنری قرار گیرد کار نو و اثر گذاری است.
    وی خاطر نشان کرد: در حوزه کتاب و نشر مطالبه گری باید از سوی رسانه ها صورت بگیرد و ما نیز در چار چوب قوانین و مقررات عمل کنیم البته ضروری است که دولت در این راستا میتواند تمهیداتی در نظر بگیرد و لایحه تنظیم کند .


    «بهروز افخمی» کارگردان سینمایی کشور در باره اهمیت و نقش کتاب در تولید اثار سینمایی گفت: اصولا از نظر سینمای جهان اثاری تبدیل به فیلم می شوند که اقتباسی از رمان ها و کتابهایی باشد که قصه ان نوشته شده است و خود من اثر سینمایی که فیلم نامه آن برگرفته از کتاب و رمان باشد را تولید خواهم کرد. ناگفته نماند فیلم های حرفه ای اغلب بر اساس ادبیات چاپی ورمان های موفق تهیه شده است.
    افخمی در باره حضور کارگردانان موفق مشهدی در پایتخت برای حضور در تولید اثار هنری در این شهرستان گفت: کارگردانان مشهدی خودشان باید دست به کار شوند و از این ظرفیت برای تولید آثار هنری اقدام کنند.
    اگر بنا باشد داستانی را در مشهد بسازم در وهله اول از هنرمندان مشهدی استفاده خواهم کرد و تاکنون نیز پیشنهادی در این خصوص به من اراپه نشده است.
    وی در خصوص کاهش رشد سینما بومی در مشهد گفت: این کاهش سینمای بومی در مشهد برای من قابل توجیه نیست تصورم این است با ظرفیت و پتانسیل موجود در مشهد سالانه بایذد ۲تا ۳ فیلم و اثر هنری در مشهد تولید شود.
    درمراسم افتتاحیه علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ،حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی استانداری،طهوریان عسگری عضو شورای اسلامی شهر مشهد و جمع کثیری ازمدیران و مسوولان حوزه هنری و ارشاد اسلامی مشهد ،هنرمندان و پیشکسوتان سینمای کشور نیز حضور داشتند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *