×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر ارشاد پاسخگوی تخریب رسانه‌ای دولت علیه مجلس باشد

  • کد نوشته: 5918
  • اردیبهشت 11, 1400
  • عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب با تشریح کارشکنی‌های دولت در قبال مجلس انقلابی گفت: وزیر ارشاد برای پاسخگویی در برابر تلاش رسانه‌ای دولت برای تخریب مجلس، به خانه ملت فراخوانده می‌شود.

    وزیر ارشاد پاسخگوی تخریب رسانه‌ای دولت علیه مجلس باشد

    علی‌اکبر علیزاده برمی عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با نحست نیوز در واکنش به تلاش دولت برای تخریب مجلس یازدهم اظهار داشت: از ابتدای روی کار آمدن مجلس یازدهم، دولت همه تلاش خود را برای تخریب مجلس انقلابی به کار گرفت، اما مجلس تلاش داشت با دولت همکاری کرده و در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور ریل‌گذاری کند؛ حتی تصویب قانون هسته‌ای در راستای افزایش قدرت چانه‌زنی دولت در مذاکرات بود.

    نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه دولت از ابتدا بنا را بر ناسازگاری بر مجلس گذاشت؛ در اولین اقدام، دولت زیر بار اجرای قانون الزام به پرداخت یارانه کالاهای اساسی نرفت.

    وی افزود: پس از آن نیز مجلس بارها نسبت به سیاستگذاری دولت در قیمت‌گذاری نهاده‌های دامی هشدار داد اما دولت این هشدارها را نشنید. مجلس معتقد بود که اختلاف نظر وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مشکلاتی را در نهاده‌های دامی ایجاد خواهد کرد که دولت به این هشدارها توجه نکرد تا اینکه صف‌های طویل مرغ ایجاد شد و دولت مجبور شد طبق نظر مجلس، اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را به این وزارتخانه بازگرداند.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی در جهت حفظ منافع ملت ایران در مجلس یازدهم به تصویب رسید و رئیس‌جمهور از ابلاغ این قانون امتناع ورزید بنابراین رئیس مجلس این قانون را ابلاغ کرده و رهبری انقلاب حمایت کردند.

    علیزاده برمی بیان کرد: متأسفانه دولت با توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این قانون را سوراخ کرد و به آمریکا اجازه داد سه ماه دیگر به تحریم ظالمانه ملت ایران ادامه دهد و از سوی دیگر مذاکرات وین را آغاز کرد.

    وی با بیان اینکه دولت سابقه بدی در همکاری با مجلس یازدهم دارد، اظهار داشت: متأسفانه رئیس‌جمهور به وزرا دستور داده که در سفرهای استانی حق همراهی با نمایندگان را ندارند.

    نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادعای دستکاری در بودجه ۱۴۰۰ را پازل دیگری از نقشه تخریب مجلس یازدهم خواند و گفت: جدول دروغینی منتشر شد و دولت ادعا کرد که در جداول بودجه ۱۴۰۰ دستکاری شده است. سؤال اینجاست که مگر نمایندگان مُرده‌اند و مجلس آنقدر بی‌در و پیکر است که ده‌ها میلیارد در بودجه دستکاری شود؟ بعد هم می‌گویند اشتباه از خبرنگار بوده است.

    علیزاده برمی با تأکید بر اینکه باید وزیر ارشاد برای پاسخگویی نسبت به رفتار رسانه‌ای دولت مبنی بر تخریب مجلس به خانه ملت احضار شود، گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مجلس فرمایشی عادت کرده بودند و با مجلس انقلابی زاویه داشتند؛ توصیه می‌کنم آقای روحانی در روزهای پایانی عمر دولتش عقلانیت و تدبیر به خرج دهد.

    وی تأکید کرد: متأسفانه رئیس‌جمهور برخلاف رویه خودش و رؤسای جمهور قبل، در جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم نطق کوتاهی کرد و مجلس را ترک کرد. در جلسه رأی اعتماد به دو وزیر صمت نیز حضور نیافت.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: روحانی برای تقدیم لایحه بودجه نه تنها خودش در مجلس حضور نیافت بلکه رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به مجلس نیامد و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد؛ این اقدام بسیار زننده و برخلاف رویه‌های معمول بود. برخی نمایندگان به شوخی می‌گفتند «لایحه بودجه را به اسنپ داده‌اند تا برای مجلس بیاورد»؛ اگر مصالح ملت برای نمایندگان مهم نبود، در مقابل این توهین رئیس‌جمهور برخورد جدی می‌شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *