×
×
جدیدترین‌‌ها

مذاکرات «آبی» ایران و عراق در ماه آینده

  • کد نوشته: 58338
  • بهمن 12, 1401
  • وزارت منابع آبی عراق از برگزاری گفت‌وگو میان ایران و عراق در خصوص مشکلات آبی در اواسط ماه آینده میلادی خبر داد.
    مذاکرات «آبی» ایران و عراق در ماه آینده

    به گزارش نخست نیوز

    به نقل از صوت العراق، حسن الصفار، مشاور وزارت منابع آبی عراق در اظهاراتی گفت که سفارت ایران در بغداد به ما وعده داد که اواسط ماه آینده میلادی دیداری میان مسئولان ایرانی و عراقی درخصوص مساله آب انجام خواهد شد.

    وی گفت: آن ها اعلام کردند که این دیدار میان مسئولان فنی متخصص در این زمینه خواهد بود تا توافق و یا یادداشت تفاهمی درخصوص رهاسازی آب به رودخانه های مرزی میان دو کشور امضا شود.

    همچنین ثائر مخیف، رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع آبی در پارلمان عراق در اظهاراتی تاکید کرد که از طریق فعالسازی گفت‌وگوها با ایران و ترکیه درخصوص تضمین حق آبه عراق، تحولات مهمی در این زمینه اتفاق افتاد.

    وی گفت که دولت عراق اهمیت زیادی برای این پرونده قائل است و تلاش‌هایی برای انجام مذاکرات میان مسئولان فنی و رسیدن به توافق برای تضمین حق آبه عراق درحال انجام است.

    این نماینده عراقی گفت که پارلمان این کشور نیز پیگیر تلاش‌های دولت در این زمینه در سطح خارجی است و امیدواریم که این پرونده به زودی خاتمه یابد.

    اخیرا فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه با اشاره به بحران آب و لزوم حل آن با همسایگان مدعی شد که ایران مسیر و مجرای آب‌هایی که به عراق می‌آید را تحریف کرده است.

    برچسب ها آینده ایران عراق

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *