×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه از واشنگتن خواست سلاح‌های هسته‌ای را به آمریکا بازگرداند

  • کد نوشته: 52136
  • آبان 8, 1401
  • سفیر روسیه در ایالات متحده از واشنگتن خواست تا سلاح‌های هسته‌ای را که در سایر کشورها مستقر کرده، به ایالات متحده بازگرداند.
    روسیه از واشنگتن خواست سلاح‌های هسته‌ای را به آمریکا بازگرداند

    به گزارش نخست نیوز  به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن برای پولیتیکو نوشت: در این زمان تنش‌ها و خطرات فزاینده، دولت‌های هسته‌ای مسئولیت ویژه‌ای برای جلوگیری از تشدید تنش دارند. با این اوصاف، من بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم همه سلاح‌های هسته‌ای خارج از کشور را به قلمرو ملی خود بازگرداند، زیرساخت‌های خارج از کشور را برای ذخیره و نگهداری آنها از بین ببرد و از شبیه سازی استفاده از چنین تسلیحاتی که شامل نیروهایی از کشورهای غیرهسته‌ای به عنوان بخشی از “ماموریت‌های هسته‌ای مشترک” ناتو است، که مغایر با اصول اساسی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، خودداری کند. ایالات متحده برنامه‌های ذخیره سازی بمب‌های گرانشی به روز رسانی شده B۶۱-۱۲ را در اروپا تسریع کرده است.

    آنتونوف تاکید کرده است: مقامات دولتی به طور سنتی از این سلاح‌ها به عنوان سلاح‌های تاکتیکی یاد می‌کنند و استدلال می‌کنند که زرادخانه تسلیحات مشابه روسیه چندین برابر تسلیحات آمریکایی است. به هر حال آنها این واقعیت را نمی‌گویند که تمامی این تسلیحات هسته‌ای در تاسیسات متمرکز در روسیه ذخیره شده‌اند و نمی‌توانند تهدیدی برای ایالات متحده باشد. اما در مورد بمب‌های آمریکایی، آنها در کشورهای اروپایی مستقر هستند که فاصله پروازی چندانی با مرزهای روسیه ندارند، به همین دلیل است که بمب‌های B۶۱-۱۲ با وجود ظرفیت محدود، اهمیت استراتژیک دارند.

    وی افزود: علاوه بر این، نیروهای مسلح ایالات متحده همراه با شرکای ناتو، به طور منظم تمرین‌هایی را برای استفاده از این سلاح‌ها برگزار می‌کنند. چنین آموزش‌هایی در حال حاضر به عنوان بخشی از رزمایش‌های در حال انجام است. رهبری اتحاد آتلانتیک شمالی(ناتو) مدعی است که این فعالیت‌ها علیه روسیه نیست. سوال این است که اگر کشور ما در مفهوم استراتژیک خود به عنوان “مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید” برای امنیت توصیف شده، این ائتلاف علیه چه کسی در حال استفاده از سلاح هسته‌ای است؟

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *