×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار اروپایی‌ها به صدراعظم آلمان درباره سفرش به چین

  • کد نوشته: 51834
  • آبان 3, 1401
  • بعد از آنکه صدر اعظم آلمان از برنامه‌اش برای سفر به پکن در هفته‌های آینده خبر داد، مقامات دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به او نسبت به نقض اتحاد این بلوک در قبال پکن هشدار دادند.
    هشدار اروپایی‌ها به صدراعظم آلمان درباره سفرش به چین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روزنامه تلگراف، کایا کالاس، نخست وزیر استونی گفت: “با توجه به اتفاقاتی که در چین در حال رخ دادن است، تفرقه انداختن در میان ما به نفع آنهاست. به نفع ماست که متحد بمانیم.

    او اضافه کرد: همچنین مهم است ما توافقات جداگانه با چین نداشته باشیم چون به معنای این است که اتحاد ما ضعیف است.

    از سوی دیگر آرتور کریشجانیس کارینش، نخست وزیر لتونی گفت: بهترین راه تعامل با چین زمانی است که ما ۲۷ کشور (تعداد اعضای اتحادیه اروپا)‌ با هم باشیم.

    پس از اینکه پکن دست به اعمال تحریم اقتصادی علیه لیتوانی به دلیل تصمیم این کشور برای افزایش روابط اقتصادی با تایوان زد، سه کشور اروپایی حوزه بالتیک (لتونی، استونی لیتوانی) مشخصا مشتاق هستند که اتحادیه اروپا یک جبهه متحد نشان دهد.

    بر اساس گزارش نشریه لوموند فرانسه، اولاف شولتس، صدر اعظم ۶۴ ساله آلمان پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای آن که همراه با یکدیگر مشترکا عازم پکن شوند را رد کرد.

    استفن هبسترایت ،‌سخنگوی شولتس روز دوشنبه گفت، سفر او به چین “بسیار کوتاه” خواهد بود و آن را در حد یک “سفر یک روزه” دانست.

    این سخنگو خاطر نشان کرد: ما برای اقامت برای یک شب برنامه نداریم.

    به نوشته نشریه تلگراف، صدر اعظم فعلی آلمان نیز طبق سنت دوره آنگلا مرکل، صدر اعظم قبلی این کشور برنامه‌ریزی کرده تا هیاتی از مدیران صنایع آلمان را همراه با خودش به این سفر به بزرگترین شریک تجاری آلمان ببرد.

    اما شرکت‌های مطرحی مانند دایملر و بوش که بازارهای صادراتی بزرگی در چین دارند، اعلام کرده‌اند که مدیران عامل آنها به چین سفر نخواهند کرد.

    گفته می شود که مدیران عامل چند شرکت آلمانی از این سفر اولاف شولتس عمیقا ناراضی هستند، و با توجه به انتقادات مطرح شده علیه آلمان در ۹ ماه گذشته به دلیل روابط اقتصادی نزدیکش با روسیه می‌ترسند که این سفر برای وجهه عمومی آنها بد تمام شود.

    صدراعظم آلمان در داخل کشورش پس از انتشار گزارش‌ها درباره تلاشهایش برای عملی کردن خرید سهام در بندر هامبورگ از سوی شرکت لجستیکی دولتی “کاسکو” چین با انتقاداتی در خصوص جهت‌گیری سیاستش در قبال چین مواجه شده است.

    روز دوشنبه، حزب مخالف اتحاد دموکرات مسیحی (CDU ) از احزاب کوچکتر حاضر در ائتلاف شولتس خواست در واکنش به این توافق شورش کنند و احتمالا در صورت رخداد این اتفاق دولت وی فروخواهد پاشید.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *