×
×
جدیدترین‌‌ها

نمی‌توان با زبان دهه ۶۰ با دهه هشتادی ها صحبت کرد

  • کد نوشته: 51369
  • مهر 27, 1401
  • یک مشاور و روانشناس آموزش و پرورش، به تبیین علل حضور دانش‌آموزان نوجوان در ناآرامی‌های اخیر پرداخت و گفت: این نوجوانان را باید با اقتضائات خودشان قبول کنیم.
    نمی‌توان با زبان دهه ۶۰ با دهه هشتادی ها صحبت کرد

    نخست نیوز : عباس فرجی ، با بیان این مقدمه که پنج سال پیش مدیر کل وقت آموزش‌وپرورش شهر تهران گزارشی از آسیب‌های اجتماعی مدارس تقدیم اعضای شورای شهر کرد که حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود اظهار کرد: چنانچه به آن گزارش توجه می‌شد، بی شک امروز با این اتفاقات یا روبرو نمی‌شدیم و یا اینکه خسارت ناشی از آن به حداقل ممکن می‌رسید.

    وی افزود: در بخشی از این گزارش آمده بود که رفتار پر خطر در میان پسران متوسطه اول ۱۹.۷ درصد و خشم بالا در میان دختران ۱۹.۶ درصد است. در ادامه این گزارش آمده بود که حدود ۶۶ درصد از دانش‌آموزان در پاسخ به این سوال که «اگر مشکلی برای شما پیش بیاید چه کسی به شما کمک خواهد کرد و محل مشورت شما کجاست؟»، همسالان خود را به خانوده و یا مدرسه ترجیح داده و گفته بودند دوستانمان محل مشورت ما هستند.

    بیگانگی با آمار در میان مسئولین باعث تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور می‌شود

    این مشاور و روانشناس در آموزش و پرورش با بیان اینکه همین بخش از گزارش حکایت از آن داشت که انباشتی از خشم در میان دختران نوجوان و رفتار پرخطر در میان پسران وجود دارد که اگر مدیریت نشود می‌تواند دردسر آفرین شود و هر جریانی که بخواهد از آن سوء استفاده کند گفت: سوالی که در اینجا مطرح است این است که کدام یک از متولیان امور جوانان و نوجوانان به این گزارش توجه کردند؟ آیا شورای شهر تهران به این آمار توجه کرد؟ یا خود آموزش و پرورش که این آمار را استخراج کرده بود؟ آیا برنامه‌ریزان به این آمار توجه کردند یا مجریان؟ مراد من از طرح این سوال این است که مدیریت کلان با آمار بیگانه است و عمدتا آمار را جدی نمی‌گیرد، در حالی که آمارها به وضوح چشم‌انداز وضعیت موجود را به ما نشان می‌دادند. این بیگانگی با آمار در میان مسئولین باعث تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور می‌شود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *