×
×
جدیدترین‌‌ها

۲۰۰ تن از نیروهای الشباب سومالی در یک عملیات نظامی کشته شدند

  • کد نوشته: 50797
  • مهر 19, 1401
  • ۲۰۰ تن از نیروهای جنبش الشباب سومالی در عملیات نظامی ارتش این کشور در اقلیم هیران کشته شدند.
    ۲۰۰ تن از نیروهای الشباب سومالی در یک عملیات نظامی کشته شدند

    به گزارش نخست نیوز ، خبرگزاری رسمی سومالی به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش این کشور با همکاری شبه‌نظامیان عشایر حمله غافلگیرانه‌ای را علیه نیروهای جنبش الشباب در اقلیم هیران آغاز کردند.

    این خبرگزاری گزارش داد، عملیات نظامی ارتش پس از آن آغاز شد که اطلاعاتی از نفوذ تعدادی از نیروهای الشباب به شهر “جعیبو” در اقلیم هیران به یگان‌هایی داده شد و به دنبال آن درگیری‌های شدیدی میان نیروهای الشباب و ارتش شکل گرفتند.

    همچنین خبرگزاری رسمی سومالی اعلام کرد، نیروهای الشباب برای حمله به شهر جعیبو برنامه‌ریزی کرده بودند.

    طبق گزارش این خبرگزاری، “درگیری‌ها میان دو طرف بیش از ۱۰ ساعت ادامه داشت و نیروهای ارتش با همکاری شبه‌نظامیان عشایر توانستند در این درگیری‌ها یک گروهک تروریستی را منهدم کرده و ۲۰۰ تن از اعضای آن را خنثی کنند”.

    این خبرگزاری در گزارش خود اشاره به تلفات ارتش سومالی نکرد و جنبش الشباب نیز تا این لحظه اظهارنظری درباره این درگیری نداشته است.

    همزمان نیروهای دولت سومالی با همکاری شبه‌نظامیان عشایر، در برخی مناطق این کشور عملیات‌های امنیتی را علیه نیروهای الشباب در جنوب و مرکز این کشور انجام می‌دهند.

    سومالی از چند سال قبل جنگی را علیه جنبش الشباب که ابتدای سال ۲۰۰۴ تشکیل شد و یک جنبش مسلح وابسته به تشکیلات القاعده است، آغاز کرده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *