×
×
جدیدترین‌‌ها

۲۳ فوتبالیست ایرانی که در جام جهانی بازی نکردند

  • کد نوشته: 50497
  • مهر 16, 1401
  • بازیکنان بزرگی در تاریخ فوتبال ایران با وجود شایستگی‌های زیاد نتوانستند پیراهن ایران را در جام جهانی به تن کنند و با حسرت حضور در این رقابت‌ها به فوتبال خود پایان دادند.
    ۲۳ فوتبالیست ایرانی که در جام جهانی بازی نکردند

    به گزارش نخست نیوز ، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران کمتر از ۵۰ روز دیگر فهرستی ۲۶ نفره از بازیکنانی که باید در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کند. حضور در جام جهانی رویایی است که خیلی از بزرگان فوتبال به علت محدودیت‌های موجود نتوانستند در این رقابت‌ها به میدان بروند.

    وقتی به عرصه بین‌الملل نگاه می‌کنیم، شاهد نام‌هایی هستیم که هرگز طعم حضور در بزرگترین رویداد فوتبال جهان را نچشیدند. اندی کول، اریک کانتونا، ژرژ وه‌آ، والنتینو مازولا، برند شوستر، جورج بست، الفردو دی استفانو و رایان گیگز از جمله بزرگان دهه‌های گذشته هستند که در جام جهانی به میدان نرفتند.

    در فوتبال ایران هم به علت غیبت طولانی مدت ایران از جام جهانی ۷۸ تا ۹۸ بازیکنان سرشناس بسیاری جام جهانی را از دست دادند. در دهه‌های نخست تشکیل فوتبال در ایران که با غیبت در انتخابی جام جهانی همراه بود، خیلی از ستاره‌های پرافتخار جام جهانی را از دست دادند. به جز این، برخی بازیکنان هم به علت مشکلات شخصی مانند مصدومیت یا اختلاف با سرمربیان نتوانستند همراه با تیم ملی به جام جهانی بروند که در ادامه به مرور این اسامی می‌پردازیم:

    ۱- سیدمهدی رحمتی

    مهدی رحمتی باثبات‌ترین دروازه‌بان تیم ملی است که به علت اختلاف با کارلوس کی‌روش، برای همیشه تیم ملی را از دست داد. او در شرایطی نتوانست حضور در جام جهانی را تجربه کند که ایران سه بار در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به جام جهانی رفت و رحمتی هم در شرایط بسیار خوبی قرار داشت. یک افت بی موقع قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ موجب شد تا یکی از مسافران جام جهانی آلمان نباشد. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه‌بان اصلی ایران بود که نتوانست به جام جهانی صعود کند. او با ۷۷ بازی ملی، جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را هم از دست داد.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *