×
×
جدیدترین‌‌ها

طرح تحول سلامت نبود، حریف کرونا نمی‌شدیم

  • کد نوشته: 4932
  • اردیبهشت 1, 1400
  • رئیس‌جمهور با بیان اینکه خداوند توفیق داد که ما در دولت یازدهم یکی از مسائل اصلی دولت را طرح تحول سلامت گذاشتیم گفت: اگر این طرح نبود حریف کرونا نمی‌شدیم.
    طرح تحول سلامت نبود، حریف کرونا نمی‌شدیم

    به گزارش نخست نیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین سالروز تاسیس ارتش و همچنین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روزی که ارتش توسط حضرت امام (ره) با ویژگی‌های جدید ایجاد شد چند روز بعد در روز دوم اردیبهشت نیز حضرت امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاسیس کردند و در سال ۵۸ این دو فرمان خیلی مهم بود زیرا اگر اقدام امام در تاسیس ارتش در پایان فروردین نبود و همچنین تاسیس سپاه پاسداران در اردیبهشت نبود و در آن شرایط جنگی بر ما تحمیل می‌شد، منجر به فاجعه بزرگ در تاریخ کشور می‌شد.

    روحانی همچنین افزود: این یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد همه کارهای امام حکیمانه و بر مبنای خرد و مصلحت و براساس تدبیری بود که برای آینده کشور داشتند و ایشان ظرف چند روز دو فرمان صادر کردند که برای امنیت ملی ما بسیار مفید بود. لذا من به ارتش و سپاه و همه پرسنل فداکار و به همه آنهایی که در چند سال اخیر در هرجا که نیاز بوده حضور پیدا کردند و رشادت به خرج دادند، تبریک می‌گویم. ما به این دو نیروی مسلح و نیروی انتظامی برای تمام ایثار و فداکاری‌هایی که در این ۴۲ ساله نسبت به کشور ملت خود انجام دادند، افتخار می‌کنیم.

    وی در ادامه ضمن اشاره به تصمیمات دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: سخن اصلی امروز من مربوط به تصمیمی است که ما دیروز در ستاد اقتصادی گرفتیم. تصمیم اول مربوط به بخش کشاورزی است که برای امنیت غذایی کشور ما بسیار مهم است.

    رئیس‌جمهور همچنین افزود: ما برای این ۱۰۵ روز باقی مانده دولت و حتی دولت‌های بعدی لازم است شرایط را برای دوران پسا کرونا ببینیم. قبل از کرونا برنامه‌ریزی جهان به شکل دیگری بود اما الان باید جهان را جهان پس از کرونا ببینیم.

    روحانی همچنین تصریح کرد: دوران بیماری‌های عفونی و اپیدمی‌ها با توجه به رشد بشر و قدم هایی که برداشته شد به پایان رسیده است. ما فکر می‌کردیم بعضی از بیماری‌های عفونی دیگر تکرار نخواهد شد، حتی افرادی که متخصص بودند نیز اینچنین فکر می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد.

    وی با اشاره به اهمیت سلامت در دوران پسا کرونا گفت: دوران پسا کرونا بهداشت در اولویت اول است و هر لحظه امکان دارد با یک پاندمی جدید مواجه شویم.

    رئیس‌جمهور همچنین افزود: پس از این مدت که ما درگیر کرونا هستیم، نمی‌دانیم این ویروس چه وقت به صورت کامل حل خواهد شد. اینکه آیا با واکسن حل خواهد شد. ما فعلاً در حال تقابل با این ویروس هستیم، بعضی وقت‌ها ویروس به ما می‌زند و بعضی وقت‌ها ما به ویروس می‌زنیم، در همه دنیا به همین شکل است.

    روحانی در مورد شیوع موج چهارم کرونا نیز گفت: امروز جهان در مواجهه با موج چهارم است و ما هم درگیر همین موج هستیم.

    وی در ادامه با تشریح دستاوردهای دولت در حوزه سلامت گفت: مسئله سلامت برای ما بسیار مهم است. خداوند به ما توفیق داد که در دولت یازدهم یکی از مسائل اصلی دولت را طرح تحول سلامت گذاشتیم.

    رئیس‌جمهور همچنین گفت: قبل از این دولت ۹۰ هزار تخت بیمارستانی موجود بود و الان ۱۳۶ هزار تخت وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد اضافه شده است و همه تلاش ما این است که ۱۳ هزار تخت دیگر تا پایان دولت اضافه کنیم.

    روحانی در ادامه ضمن اشاره به موضوع دولت دیجیتال گفت: بحث مهم دیگر مربوط به دیجیتالی شدن اقتصاد است و این مسئله امروز در همه زمینه‌ها از جمله اشتغال و کسب و کارها مهم است.

    وی همچنین افزود: دنیای امروز دنیای الکترونیک و دیجیتال است. یک وقت‌هایی فضای مجازی صرفاً برای نشر اخبار و مطالب علمی بود اما امروز فضای مجازی مرتبط با شغل و درآمد و کسب و کارهای مردم است. حتی در روستاها، آموزش از طریق فضای مجازی است.

    روحانی در تشریح دستاوردهای دولت در حوزه دولت الکترونیک نیز گفت: ما در این دولت پهنای باند را ۳۲ برابر کردیم.

    رئیس‌جمهور در توصیف اهمیت خودکفایی در تامین مواد غذایی گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در دوران پساکرونا تامین مواد غذایی است. ما از ابتدای دولت برای خودکفایی برنامه‌ریزی کردیم. برای مثال یکی از مسائلی که دولت برای آن برنامه‌ریزی کرد، خودکفایی در گندم بود که ما حداقل نان سر سفره مردم را خودکفا کنیم. حتی در مقطعی ما موفق شدیم صادرات گندم نیز داشته باشیم.

    وی همچنین افزود: در همه مسائل از جمله ذرت، برنج و غلات حرکت‌های خوبی انجام شد و در تامین مواد خوراکی شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودیم که در این دولت اتفاق افتاد اما بعضی‌ها به آن توجه نمی‌کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *