×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد اعلام کرد:
پیگیرتحقق مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به مشهد مقدس هستیم

  • کد نوشته: 48624
  • شهریور 20, 1401
  • مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور به مشهد و خراسان رضوی در یک سال گذشته، 200 طرح مصوب شد که 21 مصوبه آن قابل احصاء در مجموعه شهرداری و سازمانهای وابسته می باشد.
    پیگیرتحقق مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به مشهد مقدس هستیم

    به گزارش نخست نیوز ، علی قناویزچی با بیان اینکه مشهد مقدس به واسطه مضجع منور رضوی سالیانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر از اقصی نقاط جهان میباشد ؛ خاطرنشان کرد: حضور خیل میلیونی زائران داخلی و خارجی در بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان، برکات فراوانی را برای پایتخت معنوی ایران اسلامی دارد از این رو شاخص ترین وظیفه شهرداری خدمت رسانی به زائرین و مجاورین این امام رئوف می باشد ، در همین راستا یکی از وظایف این اداره کل احصاء و  پیگیری مصوبات و قوانین تامین مالی تا حصول نتیجه است.
    وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است از این رو حمایت های دولت و هم افزایی دستگاههای مختلف می تواند کمکی شایان به بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات شهرداری به شهروندان شود و در ادامه کاهش بار مالی را برای این نهاد به ارمغان آورد.
    قناویزچی افزود: خوشبختانه با تدبیر و حمایت رییس جمهور و هیئت دولت در سفر استانی خود به کلانشهر مشهد ، مصوبات و اعتباراتی به مشهد الرضا(ع) تخصیص داده شد که توسط کارگروه تشکیل شده در این اداره کل درحال پیگیری و احصاء می باشد .
    وی با اشاره به  سفر ریاست جمهوری و دولت سیزدهم به کلانشهر مشهد و  استان خراسان رضوی در دیماه سال1400 و فروردین 1401 افزود: در این سفرها  200 طرح به شرح: 183 پروژه در استان در 7 محور زیربنایی، آب و خاک و کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزش- ورزشی و امنیتی- قضایی -اجتماعی و 17 مصوبه شورای ملی زیارت مصوب شد.
    مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارگروه تشکیل شده در  این اداره کل، از این مصوبات 200 مصوبه در حوزه های زیارت، زیربنایی، کشاورزی، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزشی و ورزشی قابل احصاء  در مجموعه شهرداری است که می تواند حدود 46 هزار و 760 میلیارد ریال آورده مالی برای شهرداری مشهد به همراه داشته باشد.
    🔹وی با بیان اینکه روند اجرایی بخشی از مصوبات حدود سه سال به طول خواهد انجامید؛ افزود: محقق شدن مفاد این 21 مصوبه نیازمند پیگیری های درون سازمانی و برون سازمانی می باشد که بخش درون سازمانی این مصوبات، از مجموعه داخلی شهرداری و سازمانهای وابسته و بخش برون سازمانی آن از طریق دستگاههای اجرایی، وزارت خانه های مربوطه و سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور با جدیت از سوی این اداره کل تا حصول نتیجه در حال پیگیری می باشد .
    قناویزچی با اشاره به مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به مشهد مقدس در قالب شورای ملی زیارت گفت: به استناد مصوبه شورای ملی زیارت مقرر گردید تا سقف 6000 میلیاردتومان برای تکمیل خط 3 و اجرای خط 4 متروی مشهد از محل منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل فروش نفت و توسط شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت و سایر منابع در  سالهای 1401 تا 1403 اختصاص یابد.
    وی با بیان اینکه مبلغ 300 میلیارد تومان برای کمک به عمران شهرداری های سطح استان از محل ردیف های بودجه اعتبارات وزارت کشور در سال‌های 1401 تا 1403 اختصاص پیدا کرده است؛ گفت: اختصاص 1000 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل  و نقل عمومی مشهد وفق مصوبه شورای ملی زیارت در سال های 1401 ، 1402 و 1403 و اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال های 1401 و 1402 از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس بوده است.
    مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد اظهار داشت: در خصوص این مصوبات مکاتبه و درخواست اعلام نظر از حوزه تخصصی در شهرداری و معرفی نماینده جهت پیگیری توسط حوزه تخصصی در شهرداری انجام شده است؛ همچنین پیگیری هایی توسط نماینده شهرداری با همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری خراسان رضوی و نماینده شهرداری و همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت صورت گرفته است.
    وی در پایان گفت: تحقق این مصوبات و شناسایی ظرفیت ها نیازمند پیگیری مستمر و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی می باشد.

    برچسب ها علی قناویزچی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *