×
×
جدیدترین‌‌ها

از تئاتر پساکرونای مشهد چه خبر؟

  • کد نوشته: 46509
  • خرداد 17, 1401
  • نمایش هایی که این روزها در تئاتر مشهد روی صحنه است و این نوید آن را می دهد که روزهای پساکرونا به پایان رسیده است.
    از تئاتر پساکرونای مشهد چه خبر؟

    به گزارش نخست نیوز، در حال حاضر نمایش‌های پشت دیوار قدیمی کشتارگاه، سینگل، کرفس، مرگ تصادفی یک دراکولا، کشتن مرغ دریایی، آخرین نبرد، ترانه‌های قدیمی، مرگ در می‌زند و او در سالن‌های مختلف مشهد به اجرا می‌پردازند.

    مرگ در می‌زند

    نمایش کمدی مرگ در می‌زند به نویسندگی وودی آلن، کارگردانی بهادر اورعی و ایفای نقش بهادر اورعی و فرزاد علوی که از ۶ خرداد ماه روی صحنه رفته، هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه در تماشاخانه خورشید واقع در حد فاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز به اجرا می‌پردازد.

    در خلاصه این نمایش آمده است: ناگهان مرگ وارد می‌شود.

    تئاتر

    پشت دیوار قدیمی کشتارگاه

    نمایش پشت دیوار قدیمی کشتارگاه به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری، تهیه‌کنندگی محسن رحیمیون و حضور عبدالله برجسته به عنوان مشاور پروژه در سالن تئاتر شهر مشهد به اجرا می‌رود.

    در این نمایش که از سه‌شنبه هر شب به مدت ۲ ماه ساعت ۲۰:۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود، بازیگرانی چون امیر محاسبتی، زهره مرادی، میترا بابائی، مهدی شربتی، مجتبی احمدی، محمد خوش‌خلق، سارا کشمیری، ایمان زادفر، مجتبی زادفر، دینا مهذب، دنیا رحیمیان، زینب برات‌زاده، عرفان سوزنی و هستی تقدیسی به ایفای نقش می‌پردازند.

    تئاتر

    سینگل

    نمایش کمدی سینگل به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء‌چمنی، تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی و ایفای نقش مجتبی شفیعی و مهدی ضیاء‌چمنی از روز یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه هرشب در تماشاخانه خورشید مشهد، واقع در حدفاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز به روی صحنه می‌رود.

    در خلاصه این نمایش که به مدت ۶۲ دقیقه اجرا می‌شود، آمده است: صورت کسی یا چیزی را در خیال خود مجسم ساختن، یعنی تصور!

    کرفس

    نمایش کمدی کرفس نیز به نویسندگی و کارگردانی آرمین ترابی، تهیه‌کنندگی مصطفی آزاد و ایفای نقش حمیدرضا حافظ شجری، شاهین نورایی، آتنا شهیدی، صالح اسماعیل‌نژاد و آرمین ترابی از یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه، در تماشاخانه انوشیروان ارجمند پردیس تئاتر مستقل مشهد واقع در خیابان صارمی، حد فاصل میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

    در خلاصه این نمایش که هرشب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه به اجرا خواهد پرداخت، آمده است: وقتی از بالا بیفتی روی میله‌های وانت، خدا ناراحت میشه و بهت بچه نمیده.

    تئاتر

    مرگ تصادفی یک دراکولا

    نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا به کارگردانی امیدرضا سپهری، نویسندگی پارمیس مکنونی و امیدرضا سپهری و تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی که ابتدای خرداد ماه روی صحنه رفته در رابطه با ۲ دراکولاست که در برزخ همدیگر را ملاقات می‌کنند و در نهایت متوجه می‌شوند که هر ۲ یک نفر هستند اما در ابعاد مختلف ۲ جهان زندگی می‌کنند.

    جواد خواجوی، محمد اسلامی، احمدرضا بازیار، سیدحسین حسینی، علی دولت‌یاری، پدرام سلیمانی، اشکان شایسته، محمد سیدطبا، پارمیس مکنونی، شاهکار هدایت و مصطفی یگانه گروه بازیگران این تئاتر را تشکیل می‌دهند و آهنگسازی آن بر عهده میلاد مهدوی بوده است.

    این نمایش که در هفته پایانی اجرا در مشهد قرار دارد، هر شب در ۲ سانس ۱۸ و ۲۰:۲۰ در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد واقع در ابتدای بلوار هنرستان به اجرا می‌پردازد.

    تئاتر

    کشتن مرغ دریایی

    نمایش کشتن مرغ دریایی به طراحی و کارگردانی رضا حسینی و تهیه‌کنندگی سمیرا رضایی، برداشتی آزاد از نمایشنامه مرغ دریایی نوشته آنتوان چخوف به همراه تک‌گویی‌هایی از علی حاتمی‌نژاد است که از روز یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه، هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بلوار هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ روی صحنه می‌رود.

    صدرا سبزه‌کار، مهسا عظیمی، رضا مرادزاده، فرزانه توسلی، میکائیل مشیری، مهلا علیزاده، رها کاشانی، هدی سادات، اسـما لطفی، دیانا واحدیان، مـینا نادری، مـهتاب رضـوانی، دیبا سالاری، میترا سلطانی، سیدپویا نعمتی و شکوفه شریفی بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

    تئاتر

    آخرین نبرد

    نمایش تاریخی آخرین نبرد به کارگردانی دانوش یزدان‌پناه و نویسندگی احسان روحی، اقتباسی از رمان لنینگراد مغاک خون و مرگ اثر آنتونی دارو است که هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه استاد نوری حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بلوار هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ روی صحنه می‌رود.

    از بازیگران نمایش که به صورت سه‌سویه اجرا می‌شود می‌توان به سمانه پرتوی، مهسا رضایی، محبوبه رستمی، محمدرضا بنی‌اسدی، محمد شایسته‌پور، ریحانه معین، علیرضا امامی، ابوالفضل نوروزی، پریا ضابط‌کیا و یاسمین میرزایی اشاره کرد.

    در خلاصه داستان نمایش آخرین نبرد نیز آمده است: لنینگراد در محاصره آلمان هاست، آدریا و نیکولا برای زنده ماندن می جنگند، با ورود ساشا رازهایی از زندگی سیاسی آدریا بر ملا می‌شود و…

    ترانه‌های قدیمی

    نمایش ترانه‌های قدیمی به کارگردانی محمد حسن‌زاده و نویسندگی محمد رحمانیان از چهارشنبه، ۱۸ خرداد ماه، هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در پردیس تئاتر اردیبهشت واقع در بلوار وکیل‌آباد، خیابان باهنر پنج روی صحنه می‌رود.

    در خلاصه این نمایش آمده است: ترانه‌های قدیمی از تعدادی قطعات کوتاه نمایشی درباره مردم ایران تشکیل شده که به نوعی تئاتر موزیکال با بهره‌گیری از ترانه‌های قدیمی ایرانی محسوب می‌شود و پاساژهای نمایشی وصل کننده قطعات اثر به یکدیگر هستند.

    ترانه هایی که بعداز هر قطعه نمایشی توسط خواننده به‌صورت زنده اجرا می‌شود، در این اثر هم نقش رابط و هم خود سوژه اثر است.

    از بازیگران ترانه‌های قدیمی نیز می‌توان به فرشید تمری، علیرضا ضیاءچمنی، رضا عرفانی، سعید نظریان، محمدرضا علوی، سارا نجاتیان، وحیده شجاعی، بهاره فیروزه‌چی، فاطمه بختیاری، پوران نواری و امیرحسین عامل اشاره کرد.

    او

    نمایش او به نویسندگی و کارگردانی وحید غلامی و ایفای نقش سارا سراجی، علی عشقی زاوه، آرام مهاجر، محبوبه راد و امیرخرمی که از هفت خرداد ماه روی صحنه رفته است، هر شب ساعت ۲۰:۱۵ در تماشاخانه خورشید واقع در حد فاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز به اجرا می‌پردازد.

    در خلاصه این نمایش آمده است: کار خوبه آدم تو دیوونگی‌ش انجام بده وگرنه کسی تو عاقل بودن کاری انجام نمی‌ده.

    علاقمندان به تماشای این نمایش‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی فروش بلیت تئاتر مشهد به آدرس gishot.ir بلیت نمایش را تهیه و صندلی خود را رزرو کنند.

    خبرنگار: محمد جواد عبدی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *