×
×
جدیدترین‌‌ها

آمادگی فلسطینینان برای راهپیمایی روز قدس

  • کد نوشته: 39909
  • اردیبهشت 9, 1401
  • در سایه افزایش تنش ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین با محوریت مسجد الاقصی، فلسطینینان از همه اقشار آمادگی خود را برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند.
    آمادگی فلسطینینان برای راهپیمایی روز قدس

    به گزارش نخست نیوز روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گزارش امروز خود را به ادامه مقاومت فلسطینیان علیرغم دهه ها درد و رنج و سلب مالکیت این مردم مظلوم، اختصاص داد.

    به گزارش تهران تایمز، با افزایش تنش ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین درباره مسجد الاقصی در هفته های گذشته، فلسطینینان از همه گروه ها خود را برای راهپیمایی روز قدس آماده می کنند.

    بر اساس گزارش های ارسالی از سوی منابع بیمارستانی، نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل اخیرا تهاجم جدیدی را به محوطه مسجد الاقصی انجام داده اند که موجب زخمی شدن صدها فلسطینی در جریان این حملات شده است؛ البته باید توجه کرد که چنین اقدامات خشونت آمیزی باعث محکومیت بین المللی نیز شده است.

    بر اساس این گزارش، رسانه‌های فلسطینی ویدئوهایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی حین برگزاری نماز صبح در ماه مبارک رمضان به سوی نمازگزاران گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده و جوانان فلسطینی هم با پرتاب سنگ و بمب‌ های بنزینی واکنش تلافی جویانه ای داشته اند.

    گزارش تهران تایمز در این خصوص اضافه می کند: در حالیکه برخی از کشورهای عربی روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی سازی کرده اند، فلسطینی ها مرحله جدیدی از مقاومت یا انتفاضه را علیه این رژیم آغاز کرده اند. با نزدیک شدن به روز قدس، ایرانیان همبستگی خود را با فلسطینی ها اعلام کرده و آنها را ترغیب می کنند تا به مبارزه خود علیه اشغالگری ادامه دهند.

    تهران تایمز در ادامه افزود: روز قدس رویدادی سالانه است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، این مراسم با هدف ابراز همبستگی با فلسطینی ها در محکومیت رژیم صهیونیستی که سرزمین های فلسطین را غصب کرده است، بنیانگذاری شد. در تعدادی از کشورها علیه اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی از جمله بیت المقدس در روز موسوم به دود تظاهرات برگزار می شود. تظاهرات در نقاط متعددی در سراسر جهان توسط مسلمانان و غیرمسلمانان سازماندهی می شود.

    تهران تایمز به مناسبت گرامیداشت مقاومت قهرمانانه فلسطینی ها از جمله شهروندان قدس، میزبان رویدادی بر خط با عنوان «فلسطین را به خاطر بسپار» خواهد بود. این رویداد قصد دارد به جهان نشان دهد که اخگر خیره کننده مقاومت به هیچ وجه محو نخواهد شد.

    ارسال آثار از روز قدس آغاز و مهلت آن در روز «نکبت» (روز فاجعه) به اتمام می رسد. در سال ۱۹۴۸، رژیم صهیونیستی ۷۶۰ هزار فلسطینی را به زور از سرزمین خود اخراج و آن ها را به کرانه باختری و نوار غزه، کشورهای عربی همسایه و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر جهان فرستاد؛ این حادثه صدها روستای فلسطینی را خالی از سکنه و ویران کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *