×
×
جدیدترین‌‌ها

جنگ اوکراین، جنگ نیابتی بین آمریکا و روسیه نیست

  • کد نوشته: 39866
  • اردیبهشت 8, 1401
  • رئیس پنتاگون تبدیل درگیری اوکراین به جنگ نیابتی را تکذیب کرد و گفت آمریکا با روسیه نمی‌جنگد.
    جنگ اوکراین، جنگ نیابتی بین آمریکا و روسیه نیست

    به گزارش نخست نیوز :به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت او معتقد نیست درگیری در اوکراین یک جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه است.
    کاخ سفید پیشتر روز سه شنبه اعلام کرد از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در فوریه آغاز کرد، ایالات متحده حداقل ۳.۷ میلیارد دلار برای حمایت از دفاع اوکراین اختصاص داده است و حداقل ۳۰ کشور دیگر نیز ۱.۳ میلیارد دلار دیگر را پرداخت کرده‌اند.

    آستین در مصاحبه به فاکس نیوز گفت: ما با روسیه درگیر نیستیم. اوکراین در حال مبارزه با روسیه است.

    با وجود میزان کمک‌های امنیتی ارائه شده به اوکراین، آستین اصرار داشت که درگیری به یک جنگ نیابتی تبدیل نمی‌شود.

    آستین در پاسخ به این سوال که آیا درگیری در اوکراین ممکن است به یک جنگ نیابتی تبدیل شود، گفت: اینطور نیست، این به وضوح نبرد اوکراین است. همسایگان و متحدان و شرکای اوکراین در تلاش هستند تا مطمئن شوند که آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند در اختیار دارند.

    روز یکشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و آستین اعلام کردند که ایالات متحده ۷۱۳ میلیون دلار کمک نظامی خارجی به اوکراین و بیش از ۱۲ کشور دیگر برای خرید تسلیحات جدید یا جبران تسلیحات ارائه شده به اوکراین ارائه خواهد کرد. از این بسته حدود ۳۲۲ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد یافت. این علاوه بر کمکی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک امنیتی ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر به اوکراین ارائه می کند. وزارت دفاع گفت بسته کمک امنیتی جدید ایالات متحده شامل ۷۲ هویتزر، ۱۴۴۰۰۰ گلوله توپخانه، بیش از ۱۲۱ پهپاد تاکتیکی و همچنین قطعات و تجهیزات دیگر خواهد بود.

    روسیه در ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک برای محافظت در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هدف از این عملیات ویژه که زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد، «غیر نظامی و غیر نظامی» اوکراین است. مسکو گفته است که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد. کشورهای غربی تحریم های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

    آستین همچنین در پاسخ به سخنان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که گفته بود رهبران غربی با ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین جهان را در معرض خطر جنگ جهانی سوم قرار دادند گفت: لفاظی‌های تند از سوی مسکو و تهدید به جنگ هسته‌ای «بسیار خطرناک و بی‌فایده» است. هیچ کس نمی خواهد شاهد وقوع یک جنگ هسته ای باشد. این جنگی است که همه طرف ها در آن شکست می خورند. و بنابراین، می دانید، لفاظی های خطرناک به وضوح مفید نیست و چیزی است که ما در آن شرکت نمی کنیم.

    از آستین همچنین در مورد اظهارات جنجالی اخیرش که ایالات متحده می خواست روسیه را “تضعیف” کند، سوال شد که گفت: ما می‌خواهیم تهدید همسایگان خود را برای روسیه سخت‌تر کنیم و آنها را کمتر قادر به انجام این کار کنیم.

    او ادامه داد که ماشین جنگی مسکو در ۶۲ روز جنگ به شدت تخریب شده بود. آنها بسیاری از تجهیزات را از دست داده‌اند. او گفت که آنها از مهمات هدایت شونده بسیار دقیق استفاده کرده اند. آنها یک جنگنده اصلی [کشتی] را از دست داده‌اند، و بنابراین در واقع، از نظر توانایی نظامی، ضعیف‌تر از زمانی هستند که شروع شد. به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری که بر روی آنها اعمال شده است، جایگزینی بخشی از این توانایی برای آنها سخت‌تر خواهد بود. و بنابراین ما می‌خواهیم دوباره مطمئن شویم که آن‌ها همان نوع توانایی را برای قلدری مقابل همسایگان خود ندارند که ما در ابتدای این درگیری دیدیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *